Den værste bankforbindelse nogensinde.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86986
    AnonymForfatter

    Hej alle!

    Dette skal bare lige være en advarsel til dem, der måtte overveje at få Nykredit som deres nye bankforbindelse. Undertegnede har været tilknyttet disse de seneste år. Men nu er målet fuldt. Grundene er:

    – De render fra deres aftaler. De lover dig et lån til fx boligforbedring, for så senere at løbe fra deres løfter blot dage efter. Det har vi nu oplevet for tredje og sidste gang. Vi skifter heldigvis snart bank.

    – Når man præsenteres for banken er alt rosenrødt, og der er ingen problemer. De opstår først, når man henvender sig.

    – Man får en rådgiver, der intet kender til sin situation, og som ikke kan svare på noget og ikke handle på noget. Der er temmelig meget spildtid her.

    Dette var nogle af de kritikpunkter, vi har. Så er du faldet for en af deres reklamer, så tænk igen for din egen skyld.

    Med venlig hilsen

    Silkeborggenserne.

    #105180
    MichaelForfatter

    Prøv lige at uddybe din kritik:

    Med hvilken begrundelse har de afslået et lån? For der må jo være en….

    #105182
    AnonymForfatter

    Det med at en bank’rådgiver’ ikke kan aftale rentesatser og øvrige vilkår uden at vende det med baglandet først, har jeg været ude for i to andre banker, så regn ikke med at det bliver bedre hvis du skifter bank.
    Det er ganske vist underligt at man kan aftale møde om bl.a. rentesatsen og når man så beder om at få hævet eller sænket den så skal man få svaret ‘øh, det må jeg lige undersøge’. Det burde være gjort på forhånd, men det er JEG altså heller ikke forvent med at det bliver.

    #109434
    AnonymForfatter

    Vores erfaringer med Nykredit er også dårlige – 2 gange med års mellemrum har de afslået at belåne vores hus med en begrundelse om at det var i for dårlig stand – uden at besigtige det først. Heldigvis har vi nu optaget et prioritetslån i Nordea uden problemer.

    #109598
    AnonymForfatter

    PAS PÅ NYKREDIT jeg låner ALDRIG penge ved dem mere de er ja alt hvad der er blevet sagt og skrevet her.
    Og jeg bøvler med dem endnu HVAD de ikke har beskyld mig for
    siger jeg ikke kan betale og de får penge vær måned og sidste frdag skulle der komme en og se huset kl 11 jeg ringede til nybolig i åbenrå kl 14 og de sagde det var aflyst fra nykredit så der sad jeg og føldte mig godt til grin + meget andet og dem har jeg lånt penge ved siden 1989 og betalt vær måned og lige så snartmend bliver skilt så stikker de halen mellem benede nej jeg stopper her vil i vide mere så skriv og i vil få svar jeg siger bare HOLD JER LANGT VÆK FRA NYKREDIT DE ER IKKE TIL OG STOLE PÅ
    Finn

    #109600
    MichaelForfatter

    Dit indlæg kl. 22:21 er så dårligt skrevet, at ingen her kan bruge det til noget som helst. Redegør dog faktuelt for problemstillingen på en måde, så vi har en chance for at vide hvad du mener.

    Jeg har selv realkreditlån gennem Nykredit og har aldrig haft problemer.

    #109654
    AnonymForfatter

    Ja Michael jeg var lige som du var men vent du bare til du har brug for dem så ser du hvad du er vær for dem.
    Jeg er lige blevet skilt og jeg skulle bare overtage 450,000 kr. så sad jeg billiger end i en lejlighed men nej NU STÅR jeg alene med gælden og det kan de ikke lide også selv om de har tjent penge på mig i næsten 27 år så Michael jeg håber for dig selv du aldrig får brug for dem på samme måde fordi de vil SVIGTE dig
    Og laver de fejl så får du ALDRIG dem til og indrømme det du er bare en der skal betale til dem ikke andet gud hvor jeg havde ønsket jeg aldrig havde taget et lån ved dem

    #109658
    MichaelForfatter

    Vil du ikke venligst holde følelserne udenfor debatten og prøve at redegøre for din situation faktuelt istedet? Jeg kan stadig ikke forstå meget af det du skriver.

    Jeg kan forstå, at du er blevet skilt og derved står alene med gælden? Ja og? Er det ikke meget normalt, at man køber ægtefællen ud ved bodeling og derved står alene med gælden? Du står jo til gengæld også alene med al værdien i boligen.

    Du bliver nødt til at forklare dig lidt bedre uden følelsesmæssige udbrud.

    Er problemet, at de ikke vil låne til at betale dine kone ud? I såfald må det jo skyldes en almindelig kreditvurdering, som ikke er faldet ud til din fordel.

    #109660
    AnonymForfatter

    Hej,

    Det er altid en god ide at gennemlæse et indlæg en ekstra gang til før det afsendes, sætte komma, punktum, begynde nye sætninger med stort, rette stave- og slåfejl mv. – det er ikke alle som kan lide at læse noget, som er skrevet ud i en lang uforståelig smøre.

    Mvh

    #109774
    AnonymForfatter

    Vi har også rigtig dårlige erfaringer med Nykredit. Da vi først rettede henvendelse for at blive kunder hos dem, var der ingen grænser for hvad de ville gøre for os og vi var vældig tilfredse.

    Men da vi for et par år siden overvejede vi lægge lån om fra flex til fast gik det ned af bakke. Ville gerne have en samtale for at finde ud af hvad der passede os bedst, men nej, blev henvist til hjemmesiden. Vi kunne ikke helt overskue det og droppede det.

    Sidste efterår lød meldingerne i aviserne at det var NU man skulle lægge om og da vi ville lave nyt badeværelse,ja så jeg ringede til Nykredit og da det var længe siden vi havde købt huset, ville de have det vurderet. De kom forbi og på 8 minutter gennemgik de 193 kvm. og vurderede det til 1.600.000 kr. – Kig lige på enhver bolighjemmeside og fortæl mig om du kan finde en bolig nord for Hillerød der koster under 2 mill.?? (off. ejnd.vurd. på 2.1 mill) Så fik vi besked om at vi skulle bestemme os senest mandag, da vi ellers ville få en lavere kurs. Så fredag ringede jeg for at sige ok, men vores “rådgiver" var der ikke og jeg blev bedt om at sende en mail i stedet, hvilket jeg gjorde.

    Onsdag blev jeg ringet op, at nu var lånet på plads – til den lave kurs for han havde ikke nået det om mandagen! Så vi endte med at betale omkostninger på en låneomlægning som gav os en udbetaling på 42.000 kr. – ikke meget badeværelse man får for det – og en fastrente som vi nok bliver glade for i længden, men som vi ikke har haft glæde af endnu.

    Det er for dyrt for os at lægge lån om igen, men næste gang bliver det helt sikkert ikke hos Nykredit.

    Bitchess

    #109952
    fk2001Forfatter

    Da vi købte hus for et par år siden, henvendte jeg mig til tre kreditforeninger (nogle gennem en bank) for at få et tilbud på et lån til det hus vi havde besluttet os for. Vi indsendte låneansøgninger til hver af de tre kreditforeninger. Totalkredit var billigst. Realkredit DK nummer to og Nykredit….. dem hørte vi først fra et halvt år senere – efter vi var flyttet ind i huset. Ak ja.

    #110090
    AnonymForfatter

    Hm, det var da et af de dyrere – de fåes hos internetbankerne skandia til 4,5% (dog ret stramme krav til foranstående pant) og hos basis til 4,7%.
    /madsen

    #110094
    AnonymForfatter

    Det er muligt, men ved et prioritetslån er renten på indlån og udlån jo den samme – derfor er renten kun vigtig jo mere lånet udnyttes.

    #110216
    AnonymForfatter

    Eh, ja, men du får vel ikke et prioritetslån med mindre du har brug for at LÅNE noget :)) Hvad tror du de tjener pengene på.. Dem der har lån har som regel ikke en kæmpeopsparing ved siden af, derudover har de to nævnte banker også meget fine indlånsrenter (dog ikke tilsvarende udlånsrenten).

    #110224
    AnonymForfatter

    Et prioritetslån fungerer på den måde at istedetfor at låne fx. 250.000 på en gang og betale fx. 3% af dette kan man nøjes med at låne efter behov – fx. 100.000 og kun svare rente af dette beløb fx. 4.5% – derudover går vores lønindkomster, børnepenge mv. direkte ind på kontoen og giver den samme rente, som altså er højere end den normale indlånsrente eller renten på fx. en alm. lønkonto. Det er muligt at vi kunne få nogle bedre vilkår i en anden bank – men vi har fx. forsøgt nykredit, som ikke engang gad og tage ud og vurdere vores hus – selvom vi kun ville låne hvad der svarede til grundens værdi. Derfor har vi valgt vores lokale bank, hvor vi har et godt samarbejde med vores bankrådgiver. I nykredit kunne vi forøvrigt heller aldrig træffe vores bankrådgiver.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.