boliglån

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86985
    AnonymForfatter

    Jeg står og skal købe hus til 2.6 mill. og vil gerne finasiere det med et traditionel fastforrentede obligationslån – spørgsmålet er så hvad med de sidste 20% som skal lånes i banken, hvilke rente kan man forlange som udgangspunkt ?

    #105174
    MichaelForfatter

    Du skal nok regne med omkring 7%, da der ingen friværdi er overhovedet.

    #105176
    AnonymForfatter

    Renten på de sidste 20% afhænger vel (mere end for de første 80%’s vedkommende) af personlige forhold, bankens kendskab til en etc.

    #105212
    AnonymForfatter

    Jeg har personligt forhandlet mit boliglån til 5,1% åop. ellers fandt jeg bare en anden bank ( Har Sydbank )

    Mads

    #106008
    AnonymForfatter

    Det var dyrt. jeg er nede på 4,45 % for restfinansieringen.

    Dette i et lokalt pengeinstitut. De er tit nemmere at handle med end de store.

    #107574
    AnonymForfatter

    Hej Rasmus.

    Du skriver 4,45 %.
    Kunne godt tænke os at høre hvor du har lånt til den lave rente. På forhånd tak. Vores laveste bud på fast rente af de 20 % banklån er til 5,20 %.

    #107578
    AnonymForfatter

    Jeg står også overfor et boligkøb og har fået tilbud på 6.20% (fast rente) for de sidste 20%. De rentesatser i referere til er det variable eller faste?

    #107584
    AnonymForfatter

    Det er variabelt. Men turde ikke at låne dette (5,20 %), da der efter al sandsynlighed kommer en rentestigning inden for nærmeste fremtid.
    Har fået tilbudt at låne til 7,1 % i Nordea til ombygningslån. Eller et KD lån til 5,5 %, hvor vi kan låne det fulde beløb fra dag 1. Kan dog ikke gennemskue hvad der bedst kan betale sig. 7,1 % hvor vi kan låne i etaper eller et lån i KD hvor vi låner det fulde beløb på en gang. Vi skal ombygge for 1 mill. og have boliglån til 1,4 mil. Synes jeg er blevet lidt forvirret efter mange møder ved forskellige banker… har kun fået tilbud på fastforrentet lån…: men hvad er bedst? … afdragsfrit KD/ikke afdragsfrit KD, – afdragsfrit ombygningslån/ikke afdragsfrit, der er mange måder at kombinere det på… kan du komme med et forslag…?

    #107614
    AnonymForfatter

    Jeg tror på at alle banker er til at handle med. De sidste 20% i et banklån vil efter min opfattelse altid være fastforrentet, mens de 80% i pengeinstitut eller realkredit kan variere.
    Godt at vide at man kan forhandle boliglånet ned til 4,5 %, så er det jo bare at lægge pres på banken – man er jo gode kunder når man låner mange penge og kan -vise et budget der viser at man altid vil kunne betale lånet.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.