Hjælp til en begynder

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89354
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Jeg er en af de heldige der bor i lejebolig og derfor kan drage fordel af de faldende huspriser. Min kæreste og jeg vil i løbet af foråret gerne købe et hus.

    Vi har faste jobs med en årsindkomst på 890.000 og cirka 100.000 i opsparing (hos Basisbank.dk) til at skyde i en udbetaling.

    Vi har kig på et hus til ca. 2,9 mio. kr. men er gået totalt kolde i det tekniske med låntyper m.m.

    Er der nogen der har et godt råd til hvordan vi bør gribe det hele an? – og lyder prisklassen for huset fuldstændig urealistisk?

    #132842
    AnonymForfatter

    Lav et budget over jeres udgifter og indtægter opdelt på måneder og med summering på et år i et regneark.

    Herefter kan i smutte i banken eller tale med en kreditforening om hvad de vil foreslå af lånetype og hvad ejendommen maksimalt må koste.

    #133560
    thsvForfatter

    Ja, opstil et budget, I er selv de bedste til at kunne se, hvad I har råd til.
    Et hus til 3 millioner er nok lige i overkanten nu, men når I har sparet yderligere 50.000 kr sammen (om et ½ års tid), så er det tid.

    Jeg ville vælge denne finansiering lige nu (om et halvt år, hvem ved?):
    80% F3-lån afdragsfri (låst lav rente i 3 år)
    15% boliglån i banken, gerne med hurtigt afdrag (renten på denne er høj, så skal afdrages først)
    150.000 i udbetaling.
    Yderligere omkostninger til Garantistillelse, låneoptagelse, stempel på skøde (ca. 19.400 kr) og advokat (vælg gerne en anden ejd.mægler, der kan besigtige jeres ejendom).
    Lad være med at sætte jer for hårdt, da der er mange ting, der skal købes, når man flytter i hus.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.