BOLIGLÅN

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86974
    AnonymForfatter

    Hej Allesammen
    Har brug for lidt vejledning. Jeg har lige et købt et rækkehus til 2 mill, og det skal finanseres. Sagen er den, at jeg regner kun med at bo der i max 5 år ( da min ansættelse kontrakt udløber om 5 år, og jeg regner med at flytte til udlandet.
    Hvilket bolig-lån vil være rentabelt skal jeg vælge flekslån, flex garanti eller 4 % obligations lån.
    Jeg hælder pt til flex-lån F3? kan det betale sig hvis jeg vælger at sælge huset efter 5 år eller?

    #105084
    AnonymForfatter

    Har også lige købt rækkehus til ca. 2 mill kr, for et år siden

    Hvid du vil sælge det efter 5 år, tror jeg ikke du vil have nogen fortjeneste selvom hus priserne stiger. Din mulige fortjeneste vil blive spist op af ejendomsmægleren.

    Jeg er gået efter F1 lån afdragsfrilån i 3 år, fordi renten er lav og sparer op i aktier og obl. som jeg ellers skulle afdrage på lånet.

    #105092
    AnonymForfatter

    Hvis renten er steget om 5 år, kan du indfri det billigt.

    Kursen i dag er ca. 97,75 og for hver procentpoint renten stiger, falder kursen med ca. 8 kurspoint.

    Du betaler en merrente på ca 2% med nuværende flekslånsrente, men kan tjene betydeligt mere HVIS renten stiger

    #105094
    MichaelForfatter

    Hvis og hvis…

    Hvis renten stiger 2-3%-point i de næste 5 år, så vil det utvivlsomt betyder fald i priserne, dvs. kursgevinsten forsvinder i lavere salgspris. Som udgangspunkt skal man ikke regne med fortjeneste på et hus efter kun 5 år. Det vigtigste må være at have et sted at bo i den periode og så ellers komme økonomisk neutralt ud af huset igen.

    #105104
    AnonymForfatter

    Jeg ville tage et F4 eller F5, kursen er høj 103 stykker så du sparer nogen penge .

    #105106
    AnonymForfatter

    Men hvis priserne falder, er det netop en kæmpe fordel med et 4% lån fordi kursværdien falder. Det gør den ikke på rentetilpasningslån. Her får du en faldende ejendomsværdi, men samme restgæld.

    #105110
    AnonymForfatter

    Jeps men kursen på F1 er ca. 101,5 Derfor sparer du 1½ procent pr. år ! istedet for 3 % hver 3. år.
    Iøvrigt et forhold der oftes overses.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.