Konvertering af lån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86973
    AnonymForfatter

    Jeg har et 5% 30 års obligationslån til kurs 94,7 optaget sidste sommer, da renteraketten var lige om hjørnet. Den udeblev..
    Jeg påtænker nu, at konvertere til et 20 års obligationslån til kurs lige under 100. Hovedstolen er ca. kr. 900.000
    Ydelsen bliver højere, men hvor meget kan det betale sig?
    Man indfrier til kus 100.. ikk.

    Jan

    #105080
    AnonymForfatter

    Der er tale om et 4% obligationslån.
    Vil det kunne betale sig, at omlægge lånet?
    Jeg håber, at der er nogle som kan råde mig for bankrådgiveren kan ikke.
    Er der andre alternativer, som kan tilrådes? Jeg er ikke meget for at tage chancer med rentetilpassede lån.

    Jan

    #105082
    MichaelForfatter

    Fordelen ved at lægge om er, at du slipper af med gælden 9 år før og derved slipper en del billigere i renter+bidrag samlet set. Ulempen er selvfølgelig, at du skal betale højere afdrag i de næste 20 år. Gevinsten kommer altså først om 20 år. Om du vil leve med dette, kan du jo egentlig kun selv svare på.

    Kursen på 4%/20 år er fornuftig lige nu, så det kan godt være et argument for at omlægge.

    Der er ikke nogen andre gode alternativer, hvis du helst vil undgå flekslån. De nye flex-garantilån kan ikke anbefales i dit tilfælde.

    Har du anden dyr gæld iøvrigt? I såfald vil jeg anbefale, at du bruger krudtet på at afdrage denne først.

    #105086
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har så det her banklån, da 20% af huset skulle betales med det.
    Det er i alt kr. 279.000. Der er luft til, at afdrage med et par tusinde mere i alt pr. md. Hvor meget kan man spare, hvis man omlægger Realkreditlånet til et 30 års 4 % lån til ca. kurs 97?
    Og sørger for, at afdrage mere på banklånet.
    Ellers tak for hjælpen.

    Jan

    #105098
    AnonymForfatter

    http://www.rd.dk kan du vha. en låneberegner se hvad det vil koste at omlægge og hvilken fortjeneste det giver.

    Husk du kun kan omlægge til 4% (20 år) så længe kursen er under 100. Pt. er kursen faktisk lige over kurs 100.

    #105100
    AnonymForfatter

    Kan det anbefales?
    Kan det overhovedet betale sig at omlægge?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.