Har nu et fast 5 %

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89006
    AnonymForfatter

    Skal jeg ændre mit fast forrentet til 7% ??

    vi fik lånet hjem i januar så der er godt 1.360.000 kr. og de siger at vi kan få en lavere restgæld ved at gøre dette nu…

    #129016
    AnonymForfatter

    Ja, I kan få en restgæld på cirka 15% lavere.

    I skal dog betale for denne omlægning hver måned da 7%’s ydelsen er lavere end 5% ydelsen.

    Jeg ville – alt efter hvad jeres fremtidige planer og forventninger – omlægge. Måske endda til F1 hvor renten først forhandles igen til 01012010

    #129018
    AnonymForfatter

    mht. F1-løn: vi snakkede om det men banken siger at der er lukket for rentetilpasningslånene..

    Men det er en hel jungle derude. hvad jeg har forstået så bruger du de penge man “sparer" til sit banklån – altså de 20% man ikke kunne låne via eks. totalkredit.

    og er det så nu man skal lægge lånet om eller vente og se om 8% åbner?

    #129036
    AnonymForfatter

    Mærkeligt – rentetilpasningslånene er ikke lukket i realkreditdanmark.

    Tag du og gå derhen hvis du vil have et sådant lån…

    Der er ingen tvivl om at hvis renten stiger til 8 at I skal vente

    #129038
    AnonymForfatter

    Jeg arbejder med realkredit hver dag. og der er IKKE lukket for F1-F2-F3-F5
    Så det er forkert hvis banken siger det.
    hvis i går fra en 5 til en 7 % obligation skal du vide at kursen på 7 % obligationen er ca 97, så du får 97 kroner for hver 100 du låner. Det betyder du kan trække de 3 fra de 15 du sparer på 5 % lånet. så du skærer 12 af restgælden.
    Din ydelse vil blive højere, så du skal kun gøre det, hvis du tror at renten falder og du kan konvertere tilbage til en 4-5 % rente inden for en kortere årrække. Har i planer om at sælge huset, skal du omlægge til F1, da du vil få kursgevinsten i hånden nu.

    #129040
    AnonymForfatter

    når jamen så er det min bank der siger noget forkert.. men igen det er en skod bank og der er ingen tvivl at jeg skal finde en ny!

    Fandt også ud af at mit bank lån ligger nu på over 11% – ALDRIG VÆLG SPARBANK!! (læs: der er mange ting de ikke informere om/lukker ens kontoer -selvom der står penge inde på dem osv.)

    Vi vil gerne bo i huset i over 30 år og derfor mener jeg at et fast er fint for os – desuden ved jeg ikke så meget om renter og er lidt nervøs over de variable – hvad nu hvis de kommer så højt op at det vil gøre ondt i økonomien.

    jeg vil tage jeres svar med i tankerne når jeg skal ned til banken på mandag og snakke med dem.

    #129062
    AnonymForfatter

    Til Sidsel:

    Ja selvfølgelig siger banken/realkreditten at I skal konvertere til 7% – Omkonvertering er en guldgrube for banken/realkreditten.

    I får tilgengæld et stort kurstab, diverse gebyrer og en højere ydelse.

    #129070
    AnonymForfatter

    Hvad er det for en bank du har?

    MVH
    Ole

    #129076
    AnonymForfatter

    altså min bank er ikke god. Jeg var åbenbart ikke klog nok til at finde en bedre bank. men det gør jeg nu! har lige hørt at renten stiger igen og sparbank er en af dem der er værste. – skal dog også gøre opmærksom på at jeg kun har haft denne bank i ½ år og jeg er altså “kun" 23 år så der er meget jeg skal lære om lån og banker.

    Jamen søde Gummisko. har du da et bedre råd? jeg vil med glæde høre andres meninger, jeg vil gerne lave det rigtige valg og føle mig godt klædt på til mødet med banken.

    mvh. Sidsel

    #129084
    AnonymForfatter

    selvom I ikke flytter så læg om til F1 “med skub" dvs. første rentetilpasning 01012010. Dette skal gøres da det forventes at renterne falder næste år…..

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.