valgmuligheder

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88897
    AnonymForfatter

    Vi var til møde med en uafhængig rådgiver i går.
    Han anbefalede at vi omlagde vores to eksisterende banklån – en boligkredit og en aktiekredit (begge 6% som justeres kvartalsvis) – til et fastforrentet 7% realkredit-lån.

    Vores økonomi er helt klart ikke rustet til at modstå særlig høje rentestigninger. Det undrer mig derfor også at han ikke foreslog et afdragsfrit lån – det er jo det der er fordelen ved vores nuværende lån. Er det fordi han var fokuseret på den lange bane og det bedre kan betale sig med lån med afdrag i den henseende eller hvad kan årsagerne være?

    #127756
    AnonymForfatter

    Det undrer også mig at han kan råde jer til noget I ikke har råd til.!

    #127778
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke om vi ikke har råd til det, vi har jo så absolut heller ikke råd til potentielle rentestigninger. Det er selvfølgelig et valg mellem to onder, men kan det som jeg skriver have noget at gøre med at hans fokus også er på de lange udsigter. Er lån med afdrag billigere på sigt?

    #128070
    AnonymForfatter

    Nej lån med afdrag er ikke billigere på sigt da en ydelse er delt op på renter + afdrag. Idet du afdrager på din gæld bliver rentebyrden mindre hvorfor du får færre skattefordele. Ydelsen er jo fast i lånets løbetid på et fastforrentet lån.

    Grunden til at han anbefaler jer at afdrage på gælden er at lånet bliver billigere i lånets løbetid.

    Hvis jeg var jer og jeg ikke turde satse på den fremtidige rente, så kan I jo tage et afdragsfrit 7% lån.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.