Boligkreditlån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86933
    AnonymForfatter

    Jeg har 200.000 kreditforeningslån i Nykredit, med sikkerhed i ejerlejlighed til 3,5 mio. Der er ikke anden gæld.

    Jeg har brug for at låne yderligere 1,3 mio., og jeg overvejer at samle alt i et boligkreditlån på 1,5 mio. med flexibel rente, kombineret med lønkonto.

    Jeg havde egentligt forestillet mig at tage dette lån i Nykredit (eller i Nordea, hvor jeg har været kunde i mange år). Nykredit tilbyder 3,95% + 0,5% af lånebeløbet, Nordea 4%.

    Jeg ser imidlertid på ‘Top 10 udlån’ at lånet kan være væsentligt billigere hos fx. SkandiaBanken eller Morsø. På den anden side, så er %-satserne for Nykredit og Nordea også lavere end dem jeg får tilbudt.

    Jeg er derfor temmelig usikker på hvad mit næste skridt bør være (og jeg er usikker på hvorledes jeg ‘oversætter’ ÅOP til kr. i mit tilfælde), og skulle være glad for at høre kommentarer!

    #216874
    peter holm larsenForfatter

    Hej anonym,

    Men den belåningsgrad du får vil renten være meget lavere – tror kun nykredit tager lige under 1% i rente.

    #217326
    AnonymForfatter

    Ved nogen om det lovligt og/eller normalt at en bank hvor man ikke er kunde, kræver et screendump af ens konti, inden et møde om muligheder for boliglån? På forhånd tak 🙂

    #217332
    peter holm larsenForfatter

    Selvfølgeligt er der ikke noget ulovligt ved det – det er jo helt frivilligt om du vil aflevere det til banken – lige som det er frivilligt om banken vil låne dig noget.

    Tror heller ikke du ville låne penge ud til hvem som helst.

    Og tror det er meget normalt.

    #217340
    AnonymForfatter

    ok, tak for svar 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.