Hvor skidt ser det ud for mig ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88402
    AnonymForfatter

    Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle med erfaringer omkring gæld/lån og alt der følger med. Kald mig dum, men jeg er rimelig blank på dette område.

    Jeg er 22 år og har valgt at tage mit sidste år på min uddannelse om, hvilket gjorde SU far sur og lukkede for kasse 1.

    Jeg skylder 25.000 til min bank og finder det ikke specielt sjovt at skulle tigge om flere penge, selvom det nok er det klogeste.

    Sagen er jeg står og mangler penge og overvejer at låne en 5000 fra nettet (I følge en tabel jeg fandt, skulle Green credit være det bedste sted) og jeg føler mig lidt nede i kul kælderen efter min transaktion blev afvist tidligere idag.

    Spørgsmålet er vel om det allerede ser så skidt ud med -25000, at det er den direkte dødsdom at begynde at låne mere… Er jeg for bekymret over de 25000 eller sker det første ved den halve million? Burde jeg bare snakke med min bank, eller er rebet allerede for stramt?

    Håber nogle der har stået i den samme situation som mig, kan give lidt råd/svar.

    På forhånd tak!

    #121284
    AnonymForfatter

    Opstop lidt forvirring i bruger oprettelse og de forskellige debatter, undskylder hvis det er havnet det forkerte sted

    #121288
    MichaelForfatter

    Det ser da ikke så skidt ud. 25000 er ikke en herregård, men for guds skyld: STOP med at låne hos Grum Kredit og andre ågerkarle. DET er den sikre vej til ruinen. Tag hellere et arbejde og få økonomien til at hænge sammen på den måde. Du kan ikke låne dig til en tilværelse i et helt år – det vil tage lang tid at komme ud af det i den sidste ende.

    #121296
    AnonymForfatter

    Det var nu også sådan jeg selv havde det, men den hurtige løsning er vel også sjældent den bedste 😉 Virker bare så dejlig let når pengene kun er et muse klik væk.

    Jeg venter med det quick lån og bider i det sure æble!

    #121302
    AnonymForfatter

    Jeg er enig med Michael – vejen frem er et arbejde som kan kombineres med dit studie.

    Hvis det bliver absolut nødvendigt med et lån, så tal med din bank om en løsning – deres renter er normalt noget lavere end et Quick-lån.

    #121310
    Delta meansForfatter

    Jeg er næsten 100% sikker på du økonomisk set vil kunne låne de 5.000 kr. billigere i din bank. Du kan sammenligne renteudgiften ud fra ÅOP-efter skat. Jo lavere jo billigere for dig.

    30.000 kr. ville jeg ikke være nervøs for – specielt ikke hvis du er at være færdig med din uddannelse. Men som guide – kan du prøve at regne ud, hvad du vil tjene når du er færdig. Hvis du bruger halvdelen af det du kommer til at tjene mere på at afdrage på lånet – og du derved vil kunne tilbagebetale lånet på under 2 år – er du på sikker kurs.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.