Førstegangskøber med bank på Bornholm

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88400
    AnonymForfatter

    Jeg er førstegangskøber og har set på en 1 værelses ejerlejlighed i København.
    Jeg er fra bornholm men bor i KBH, jeg har Nordea og jeg har beholdt min lokale filial på Bornholm.
    Den pågældende lejlighed jeg er interesseret i koster 850.000kr.
    Nordea har tilbudt min 80% realkreditlån til rente 6% og de sidste 20% banklån til rente 7,75%.

    Er det et fornuftigt tilbud? jeg har opsparing til udbetlingen og jeg overvejer et 6% fastrentelån, er det smart?

    Jeg er på su de næste 3 år og har su lån og arbejde ved siden af. Alligevel det er mange penge at låne når man er på su.
    Jeg ved at man det er smartest at indhente tilbud fra flere banker, men rygterne siger at en bank i København ville aldrig låne mig et sådan beløb når jeg er studerende.

    #121244
    AnonymForfatter

    Du har nok ret i begge dele.

    Hvis du er på SU, kan en stigning i flexrenten være katastrofal, så derfor er der ingen vej udenom at vælge enten et fastforrentet lån, eller et lån med renteloft.

    Der er næppe mange andre banker der vil låne dig beløbet. Det er kun fordi din lokale bankfilial har stor tillid til dig.

    Lånerenten på 7,75% er måske lige i overkanten, men acceptabel fordi sikkerheden er ringe.

    #121258
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg tror nu godt at der er andre banker end Nordea der vil hjælpe dig, det er jo i hvert fald et forsøg værd.
    Tag de 80% afdragsfrit indtil du er færdig med at læse….

    #121260
    AnonymForfatter

    Ellers tak for gode råd.
    Jeg tror jeg vælger normalt lån og så lige ser tiden an, og derefter kan jeg få afdragsfrihed hvis det ikke løber rundt mens jeg studerer.

    Jeg tror jeg beholder min lokale bank, da jeg antager at der er visse fordele at opnå ved at ave en bank der kender én og er villige til at give én lidt “lang line" en gang imellem.

    Ps. mit email-godkendelses kodeord virker ikke.

    #121266
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvis du vælger et fastforrentet lån skal du vælge om du vil have mulighed for afdragsfrihed med det samme…. Du kan ikke efterfølgende uden at omlægge lånet få afdragsfrihed….

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.