Hej allesammen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88376
    AnonymForfatter

    Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle oplysninger vedr. at leje en bolig

    Jeg har lejet en lille ejerlejlighed ud til en person , men jeg ved ikke hvordan udfylder man selvangivelsen ?
    ( Ejendomsvudering er 800.000)

    Husleje : 5500 kr inklusiv 500 kr faste udgifter til Varme/ md
    Eksklusiv strøm : lejeren betaler sin El forbrug .

    Jeg har lavet nogle reparationer og har selv møbleret ejerlej.alt 33000.kr.
    d.v.s ejerlejlighed er lejet ud møbleret. ( skal det beløb trækkes fra?

    jeg betaler ejendomsværdiskat cirka 6000 kr om år

    jeg betaler også 1700/ md til grundejerforening : d.v.s for varme , fællesantenne, fælles kælder og vaskerum,ejendomsskat og vedligeholdelse udenfor etc…

    Jeg har betalt 9 måneder sidste år d.v.s 1700 x 9 = 15300 kr ,uden at have lejet den ud. ( skal den trækkes fra???)
    ( ejerlej. er lejet ud i 2008)
    Hvordan laver man regnskaber og hvordan udfylder jeg min selvangivelse.?? d.v.s hvilke rubrikker skal man bruge??

    m.v.hilsen
    Not easy

    #120952
    OBSForfatter

    Se Told&Skats hjemmeside, der er nogen hjælp at hente.

    Her f.eks.: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?action=openall&oID=133774

    Som jeg har forstået det, skal man bruge den regnskabsmæssige metode når man udlejer hele boligen. Det betyder bl.a. at der ikke er fradrag for ydelser på realkreditlån, boliglån m.v. Kun forbrugsmæssige afgifter kan trækkes fra. Du får til gengæld bl.a. nedslag i ejendomsværdiskatten for det antal dage som ejendommen har været udlejet.

    #120972
    AnonymForfatter

    Hvis ejendommen har lån – og det har du så skal man bruge (i langt de fleste tilfælde) virksomhedsskatteordningen. Her kan man trække renter, ejendomsskat ol. fra i huslejen således man opnår fuldt fradrag for renterne. Man kan også forbedre/vedligeholde for denne indtjening, her er reglerne dog lidt mere kompliceret.
    har du underskud på den om måneden kan man trække det fra i sin egen skat – altså helt op i topskatten….

    #120980
    AnonymForfatter

    Hej Gode råd og tak fordi du svarede.
    Ejendommen er betalt kontant, d.v.s der er ikke gæld i den.
    Gælder der samme regler skattemæssigt

    Hvad med de 9 måneder hvor den stod tom og hvor jeg betalte 1700 kr hver måned til Ejerforening. og det var i 2007
    Tak

    #121014
    AnonymForfatter

    Så ville kapitalafkastordningen højest sandsynligt vær bedst… Jeg ville tage kontakt til en revisor… (det behøver ikke være KPMG, PWC eller Deloitte ;o) )

    #121088
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar Gode råd, men jeg kunne tænke mig at prøve at lave selvangivelse selv og uden revisor.
    jeg vil meget gerne lære selv og spare omkostninger til en revisor.
    og alle revisore er ikke dyre.
    Men ok tak for hjælp .

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.