Omlægning af lån?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • MeginForfatter
    Indlæg
  • #88364
    MeginForfatter

    Hej alle

    Jeg er i den situation, at min familie og jeg med sikkerhed flytter om ca. 3 år. Jeg kontaktede min bank (Danske bank) og fik at vide at jeg kunne skære 130000 af min restgæld, samt sidde for ca. 1000 kr´. mindre om måneden, hvis jeg omlægger mit 5% fastforrentede lån til et flekslån af typen F1K m. afdragsfrihed.

    Dette lyder jo tillokkende!

    Min bankrådgiver mente at renten sandsynligvis ikke ville stige drastisk i denne tre årige periode. Hun mente sågar at den amerikanske krise vil få renten til at falde en smule. Omvendt læser jeg på tekst-tv at økonomer udtaler at renten vil stige.

    Hvad er jeres mening om min situation?

    På forhånd mange tak!,
    Megin

    #120812
    AnonymForfatter

    Din bankrådgiver har helt ret 🙂

    Få omlagt dit lån til et F1-flekslån hurtigst muligt.

    Den internationale vækstkrise peger i retning af faldende renter, men også selv om renten skulle stige, er det af mindre betydning, da det du måske kommer til at betale ekstra i rente under alle omstændigheder vil være meget mindre end din omlægningsgevinst.

    #120818
    MeginForfatter

    Tak for rådet. Men er den gevinst på 130.000 ikke afhængig af at jeg kan sælge til samme høje kurs som jeg køber til? Jeg tænkte at hvis renten steg, så faldt kursen og så kunne jeg ende med at få meget mindre hjem end kalkuleret.
    Måske jeg har misforstået noget? Er forholdvis grøn på dette område.

    Venlig hilsen,
    Megin

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.