1. gangs huskøbere igen igen…

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • rmj8600Forfatter
    Indlæg
  • #88329
    rmj8600Forfatter

    Hej til alle eksperterne…

    har nu siddet og læst lidt og fundet mange gode svar og emner der har været berørt… jeg har dog nogle lidt mere konkrete spørgsmål til vores situation.
    Kæresten og jeg er nybagte forældre, hvor jeg er i gang med jobsøgning med forventet årsindkomst før skat på ca. 360.000 kr.
    Vi er derfor – sideløbende med min jobsøgning – i gang med at kigge på hus, da vi bor i en lejlighed på nuværende tidspunk…

    Vi har lagt et budget på baggrund af den forventede indkomst og det viser vi har omkring 12.500 kr. til rådighed for alt hvad der vedrører fast ejendom (eksl. el som er indregnet i budgettet)…
    På baggrund af budgettet har vi så henvendt os i Danske Bank (vores nuværende), Jyske Bank og Spar Nord, hvor vi har været til møde med alle tre og fået købsbeviser / forslag med hjem…

    Nu sidder vi og kigger på papirerne, men synes det er lidt svært at gennemskue helt præcist hvordan og hvorledes – og det skal med det samme siges at vi nok helst vil blive i Danske Bank, da vi altid har haft et godt forhold til dem og så også af praktiske grunde… Jyske Bank er dem der har laveste rente på banklånet 7,15% og også dem der siger vi kan låne mest – Danske Bank tilbyder 7,75% og SparNord 8,75%

    Jeg prøver så at kigge på ÅOP, men det tal kan jeg simpelthen ikke finde i hverken JyskeBanks eller SparNords forslag (de bruger tilsyneladende samme system ??) og i Danske Banks forslag kan jeg kun finde ÅOP for banklånet – 8,5%

    Når jeg via siden her kigger på realkreditlån kan jeg jo se at BRF er de billigste og Realkredit Danmark er de dyreste så jeg overvejer at kontakte banken med henblik på at vil have realkreditlånet i BRF og så beholde banklånet i Danske Bank og forsøge at presse dem på renten… Er det en god ide eller???

    Det skal lige siges med det samme at ovenstående renter er bankernes udspil… vi vil selvfølgelig i den konkrete situation presse dem til lavere omkostninger for os…

    Vi har lidt svært ved at genneskue hvad vores næste træk skal være – har Danske Bank f.eks. mulighed for at give et bedre tilbud på realkredit danmarks lån?

    Hvordan foregår det i praksis hvis vi vil have BRF kredit + lån i Danske Bank?

    På forhånd tak!

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.