Valg af realkreditinstitut?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88308
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg står overfor at skulle vælge realkreditinstitut. Jeg skal bruge et lån på 80% af vurderingen, hvilket vil sige 2.080.000 kr. Jeg har to spørgsmål:

    – Hvilket institut er billigst pt.?
    – Er terminerne altid bagudbetalte i alle instituterne?

    Håber på svar, på forhånd tak…

    #120090
    AnonymForfatter

    Tilføjelse:

    Mht. hvilket institut der er billigst, er der så andre faktorer end bidraget er spiller ind?

    #120094
    AnonymForfatter

    Der er ikke meget konkurrence i Danmark på realkreditområdet – så der er ikke de store prisforskelle. Men det er altid en god ide at indhente flere lånetilbud.

    Hos Realkredit Danmark kan du vælge at have 12 årlige terminer (mod normalt 4), og dermed opnå en rabat på ydelsen.

    #120096
    AnonymForfatter

    I menuen til venstre kan du sammenligne bidrag hos de forskellige realkreditinstitutter – BRF Kredit er ofte en af de billigste.

    #120112
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar, du har nok ret i der ikke er den store forskel på bidraget instituterne imellem.

    Er der nogen der kan besvare de sidste to spørgsmål:

    – Er realkreditlån altid bagudbetalt?
    – Er der andre faktorer end bidraget og beslutningen om 12 el. 4 afdrag pr. år der bør påvirke hvilket realkreditinstitut jeg vælger?

    #120138
    AnonymForfatter

    RD er er ennovativt institut, der de sidste mange år er den der er kommet først med de nyeste produkter, de kan også som de eneste på markedet tilbyde “klippekort" ordningen, hvilket betyder at hvis du har brug for lån med mulighed for afdragsfrihed, men pt. ikke har brug for det, så kan du helt ned på kvartalsniveau, ændre afdragsprofilen. Der er mindre forskelle på bidragssatsen som jo afhænger hvor langt inde i pantet kreditforeningen ligger i din ejendom. RD tilbydes også direkte igennem Danske Bank, hvor du rent faktisk kan få rådgivning døgnet rundt telefonisk, så prøv det 🙂

    #120286
    AnonymForfatter

    Mange tak for jeres råd, nu er vi bedre rustet til at vælge institut…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.