Pantebrevslån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88296
    AnonymForfatter

    Min kone og jeg er i den situation at vi gerne vil købe vores drømmehus som vi nu har set 2 gange. Vi har et nuværende banklån kr. 400.000,- som der er fuld garanti for. Vores drømmehus koster kr. 1.325.000,- og vi har ansøgt et lån på nettet og fået følgende tilbud: 2 pantebreve laves. 1 pålydende kr. 430.000,- (rente 8,75% kurs 96,00) og 1 pålydende kr. 175.000,- (rente 9,75% kurs 95,00 og med selvskyldnerkautionist). Begge med en løbetid på 25 år. Derudover skal der tages et kreditforeningslån kr. 795.000,- løbetid 30 år. Er det alt for dyrt at låne på denne måde? Det skal lige siges at vi i fortiden (for en del år siden) begge var registreret i RKI, men at vi nu har fået rettet op på det ved at samle alt vores gæld i banken (lånet på kr. 400.000,-). Vi har en hustandsindkomst på ca. kr. 640.000,-. Er det en dum måde at finansiere huset på???

    #120040
    AnonymForfatter

    Når i er ved at rette op på jeres situation (i dialog med banken) Synes jeg helt klart at i skal tage en snak med dem. De kender de muligheder der er tilstede, samt ikke mindst de kender jer og jeres økonomi

    mvh
    dapper

    #120042
    AnonymForfatter

    Hvorfor optager I ikke et realkreditlån på 80% af købsprisen? Dvs. et 30 årigt lån på omkring 1 mio. Og så et enkelt pantebrev på restbeløbet.

    Tal med jeres bank om pantebrevet – de bør kunne tilbyde en fastrente som er bedre end dem du nævner ovenfor.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.