Hurtig og billig afvikling af bilfinansiering

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88262
    AnonymForfatter

    Ønskes: ny(ere) bil
    Pris: 250.000 kr.
    Opsparing: 130.000 kr.
    Finansieringsbehov: 120.000
    “Overkud" efter alle udgifter og forbrug: 10.000 kr./mnd.

    Hvilke finansieringsmuligheder bør jeg overveje, udover følgende?:
    1.) Afvikling af kassekredit på 120.000 i løbet af ca. 12-14 mnd.?
    2.) Billån over 12-14 mnd.
    3.) ???

    Husk div. gebyrer, herunder bl.a. oprettelsesomk., tinglysningsafgift, dokumentgebyr, osv osv….

    Er udgifter forbundet med finansiering af 130.000 kr. urimeligt høje overvejer jeg hurtig køb af brugt bil til ca. 120.000 kr., som kan køre 3-4 år og herefter kontant køb af ny bil til ca. 300.000 kr… men vil meget gerne have (næsten) ny bil, da jeg kører ca. 40-50.000 km./år og tilbringer derfor meget tid i bilen og har desuden problemer med ryggen.

    NB! Jeg ønsker afvikling af gæld i.f.m. ny bil ASAP og efterfølgende opsparing til afvikling af studielån og opsparing til næste bil, m.m.

    Til info. har jeg ubetydelig friværdi i bolig og ingen yderligere gæld udover et studilån på pt. 35.000 kr., som afdrages med ca. 800 kr./mnd.

    Får pt. ca. 4% for indestående i basisbank.dk

    Tak for hjælp/input.

    #119744
    AnonymForfatter

    Når løbetiden er så kort skal du sørge for at omkostnignerne bliver så lave som mulige – dvs. undgå bilforhandlere da de skal have fuld pant i bilen (der ikke kan genbruges ved køb af anden bil) Det kan være at grundet løbetiden at du kan få en fleksibel løsning i banken – evt med ejerpantebrev i bilen som kan genbruges…..

    #119760
    AnonymForfatter

    Når løbetiden er så kort, bliver renten mere uvæsentlig end stiftelsesomkostningerne. Faktisk er det optimale for dig at oprette en kassekredit på 100.000 under med Danske Banks 24-7. Kreditten er fuldkommen gratis.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.