Hvor skal lånet optages?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88256
    AnonymForfatter

    Hej,

    Min kæreste og jeg har købt et hus og skal nu have fundet et godt lån. Vi har forskellige muligheder da vi både ejer en lejlighed samt en andels lejlighed og jeg vil gerne høre jeres vurdering af hvad vil være det smarteste at gøre.

    Huset vi har købt koster 4.150.000 og skal renoveres for ca 1.000.000. Vores bank har anslået at værdien efter endt renovering er 6-6.500.000.

    Lejligheden er vurderet til 3.200.000 og vi har der et 4% lån hos Nykredit på ca. 1.400.000 med 10 års afdragsfritagelse (9 år tilbage)
    Der er en månedelig lejeindtægt på ca. 10.000.

    Andelslejligheden har en værdi på ca. 1.400.000 og er uden lån.
    Vi bebor selv andelslejligheden indtil vi kan flytte ind i huset efter 1. fase af renoveringen-forhåbentlig 6-9 måneder.

    Vi har desuden ca. 300.000 på div. konti.

    Skal vi optage maks. i huset og klare os indtil vi får solgt andelen?

    Skal vi optage maks i lejligheden og resten i huset for bla. at udnytte at renteudgifterne kan modregnes lejeindtægten?

    Skal vi indrage andelslejligheden?

    Eller noget helt andet..?

    Vh. OleS

    #119698
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke på at SKAT spiser den med at trække renter fra i lejeindtægten. Ellers tag så meget lån I skal have i huset når det hele er færdig og tag resten i de 2 lejligheder – men tag andelsboligkredit samt boligkredit – ikke noget med fastrente eller kurser…. (på de lån i lejlighederne)

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.