flytning af pensionsopsparinger

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88224
    AnonymForfatter

    Da jeg synes, Dansk Banks grådighed har sat nye rekorder i 2007, vil jeg gerne flytte samtlige vores pensionsopsparinger (kapital, rate osv) fra DB til anden bank/investeringsselskab, men er i tvivl, hvad jeg skal vælge. Kan nogen hjælpe med konstruktive forslag?
    Venlig hilsen
    Lene

    #119388
    AnonymForfatter

    Hvordan grådige?

    Hvilke gebyrer har de taget som ikke andre ville tage?

    #119390
    AnonymForfatter

    Det er ikke så meget et spørgsmål om gebyrer, som dårlig forvaltning af pengene, hvor kun Danske Bank får noget ud af det.

    #119392
    AnonymForfatter

    Men hvad er så det der har været dårlig forvaltning? Man skal kigge på en investering over længere tid…..

    #119398
    NultopskatForfatter

    Jeg gætter på at du har deltaget i en eller flere puljer, der har Danske bank ikke været heldige.
    Husk dog alternativet er selv at investere enten i aktier eller obligationer eller en blanding. Der er dog krav om max 20 % i enkelt aktier. Så depotet skal have en vis størrelse for at det hele ikke ender i omkostninger…

    #119404
    AnonymForfatter

    Hej Lene — Jeg vil ikke komme med forslag til bankskifte, men jeg tror du skal holde dig væk fra investeringspuljer, da de er umulige at gennemskue.

    For mit eget vedkommende er jeg på vej væk fra den Lån og Spar og vil i første omgang sætte mine midler ind i EIK-Banken, på konto til 4,40%. Hvis så marked udvikler sig sådan at korte Danske obligationer falder i pris, er det min plan at investere i sådanne. Men det har selvfølgelig også lidt at gøre med, hvor gammel man er og jeg mangler kun nogle år til jeg bliver 60.

    Med venlig hilsen
    Kimmer

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.