Hvilke låntype skal jeg tage???

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88147
    AnonymForfatter

    Hej allesammen,

    Mig og min kæreste står foran nogle udgifter hvortil vi skal bruge et lån på ca 80.000kr.

    Vi har begge andelsboliger (samlet værdi ca 2,3 millioner) som vi ikke skylder noget i.

    Jeg er på SU med studiejob (dvs. tjener netto ca 11.400) og min kæreste tjener ca brutto 28.000kr pr måned.

    Hun har dog ikke haft den stilling i mere end 10 måneder.

    Hvad skal vi acceptere af banklån. Vi vil have det så biligt som muligt. Hvad skal vi sige/gøre for ikke at ende med at sige ja til en lånetyper og nogle renter som ikke er til vores men til bankens fordel?

    #118444
    AnonymForfatter

    Jeg har lige en regnefejl… Min indtægt inkl SU er netto 8400kr. Desuden har jeg mulighed for at tage SU lån på ca 2400kr om måneden.

    Desuden ønsker vi at betale lånet tilbage på ml 3-5 år

    #118476
    AnonymForfatter

    Det virker noget uklart hvad du/I egentlig vil?

    Skal det forstås sådan, at I har en estimeret friværdi på 2,3 mio?
    Hvor dyrt er den ejendom i påtænker at købe?

    Med den friværdi har I ikke noget at bruge en bank til. I kan stort set gøre som I vil, og det billigste er klart at gå udenom banken direkte ned i realkreditinstituttet og optage et F1 flekslån, som jo gennemsnitligt er betydelig billigere end et fastforrentet lån. Med den høje friværdi har I så rigeligt råd til at bære kursrisikoen.

    #118492
    AnonymForfatter

    Vi skal ikke bruge de 80.000kr til hus, men til noget der vel går ind under forbrug…

    og ja, vores estimerede friværdi er ca 2,3 mil.

    Vil du stadig anbefale et realkreditinstitut til dette?

    #118500
    AnonymForfatter

    Nej sorry, jeg havde fuldkommen misforstået jeres spørgsmål!

    Så skal I da bare tage et andelsboliglånlån o.l. i en bank. Med så stor sikkerhed i boligen, skal I ikke nøjes med mindre end den allerbedste rente.

    I reklamen til venstre her på sitet, står der fx, at Sparbank tilbyder en rente på andelsboliglån på 5,85%. Det lyder som et okay billigt tilbud. Ikal i hvert fald ikke give mere end 6%, når I nu kan stille så god sikkerhed. Herudover bør I naturligvis forhandle om stiftelsesprovision.

    #118502
    AnonymForfatter

    Den er taget til eftertanke 🙂

    Tusind tak for det…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.