Gældssanæring.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88124
    AnonymForfatter

    Jeg er en af de heldige, som fik en gældssanæring for kort tid siden.Den bedste gave jeg kunne ønske mig til jul. Har betalt hele beløbet på engang, så jeg kunne slippe for de 5 år….
    Så er man frisk på at gå i banken igen, men de er sgu ikke særlig flinke ( trods jeg ikke skyldte dem 1 kr, har aldrig haft overtræk på kontoen i 15 år) De ønskede mig ikke som kunde……Men jeg har stadig problemer med at finde en bank……står IKKE i RKI.
    Gider ikke stå med hatten i hånden længere, tror man skal være lidt fræk, vi er til for dem, unden OS fik de ikke deres høje løn…
    Er det nogen som har samme problem som mig, hører jeg gerne fra JER her på dabatten.

    #118050
    AnonymForfatter

    Husk – en lønkonto kan du altid oprette. Dog ikke nødvendigvis med dankort. Hvis ikke, så går du direkte til http://www.finansraadet.dk/danish/menu/omkundeforhold/pengeinstitutankenaevn/

    #118058
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke rigtig se problemet.

    Når du nu har gennemført en fuld gældssanering, er du ikke registreret nogen steder.

    Derfor. Gå ind i den bank du ønsker at blive kunde i, og opret en lønkonto/nemkonto. Sig at du selv likviderer dit engagement med dit tidligere pengeinstitut. Dermed får de ingen oplysninger om dig og din tidligere bankhistorie!

    Når du så er kunde kan du altid koble visa-dankort osv på.

    #118062
    MichaelForfatter

    Nu skriver Miss Soffi jo ingenting om hvilke produkter hun efterspørger – måske du lige skulle oplyse os det?

    #118076
    AnonymForfatter

    Nej det er rigtig nok, men hvis den gamle bank kender til en tidligere RKI-historie, så er det jo klart nok hun ikke kan få lån der.

    Jeg vil derfor anbefale at starte stille og roligt op i en ny bank, med først en lønkonto, dernæst et visa-dankort og herefter eventuelt kassekredit, bil- og boliglån.

    #144780
    AnonymForfatter

    Jeg har for nylig søgt gældssanæring. Nogen der kan fortælle lidt om hvordan det er gået for dem? Er det meget svært at få? Har nogen været i fogedretten og fået taget forskellige ejendele fordi de ikke har kunnet betale? Har fået nogle breve om inkasso og alt det der hvis ikke jeg betalte restancen på lånene. Hvad kan jeg forvente sker efter eventuelt besøg i fogedretten?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.