F5

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88026
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg har et F5 Lån der skal refinansieres idec 2008, og når renten ikke har bevæget sig meget og måske bliver den samme i år…skal jeg fortsætte med F5 igen , eller skal jeg skifte til en F2.
    koster det noget at fortsætte med samme type, d.v.s F5 , og kan det betale sig at kurssikre lånet nu ?.
    jeg tænker selv på at lave det om til et F2 afdragsfrit.
    og må jeg godt vente til dec eller er der en tidsfrist

    det kan godt være at jeg sælger huset næste år .

    er der nogen der har en ide om hvilket lån der er bedst

    n.b . Jeg vil meget gerne have den samme restgæld som jeg har ligenu , d.v.s..jeg er interesseret i en god kurs.

    m.v.h

    #116834
    MichaelForfatter

    Min personlige holdning er, at har man valgt flekslån så kører man F1 for alle pengene. F5 giver selvfølgelig tryghed i en kort årrække når den gælder ydelsen, men til gengæld er det dyrere at indfri/omlægge gælden før udløb. Ydermere skal man betale en højere rente end “nødvendigt". Muligvis kan man tjene lidt hvis renten stiger meget, men til gengæld kan man også risikere det modsatte, dvs. renten falder men F5-ydelsen ligger fast i alle 5 år.

    Omlægning til F1 (eller F2 for den sags skyld) kræver en omlægning af hele lånet med deraf følgende omkostninger til følge, men vælger du at omlægge ville jeg helt klart vælge F1.

    #116836
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar Michael.

    Lad os sige at jeg fortsætter med F5 …(refinansiering er til dec 2007)…kommer jeg til betale nogle ekstra udgifter eller omkostninger ud over (kurstab som er ikke meget) og rentestigning.??
    (restgælden er 830000 kr ..)

    Hvad kommer det til at koste mig hvis jeg fortsætter med F5 …??

    hilsen Ben

    d.v.s

    #116838
    MichaelForfatter

    Der er ingen omkostninger forbundet med refinansiering hvad enten det er F1, F2, F5 eller noget helt andet “F"-lån. Det er der kun såfremt du skifter til andet flekslån.

    #116840
    AnonymForfatter

    Når du har hjemtaget lånet og da du aligevel ikke kan forudsige om renten går ned eller op over de næste 5 år kan du lige så godt køre videre med dit F5 lån.

    Hvorfor skaffe sig unødige omkostninger til låneomlægning på halsen? Den eneste der har fordel af det er din bank!

    #116954
    AnonymForfatter

    Hej,

    Hvis du påtænker dig at sælge huset indenfor kort tid, så er det ikke en F5 der er løsningen! Et F5 lån sikrer dig i 5 år, men du betaler også for denne sikring, plus du fjerner flexibiliteten for dig selv over de næste 5 år.
    Uanset hvad dine forventninger er til markedet (renten), så er det F1 du skal refinansier til i dec 2008, dette kræver ikke en total omlægning af dit eksisterende lån, idet du har haft dit eksisterende lån til udløb. – dvs. at du skal oplyse rk om dit ønske til dec 2008. I din situation skal du vente til udløb altså dec 2008, så indfrier du dit F5 til kurs 100 og man optager eksempelvis en ny F1 til kurs 100, eller meget tæt på. = samme restgæld!

    “er der nogen der har en ide om hvilket lån der er bedst" – Det er i min verden umuligt at svare på!
    Hvilket lån der er bedst svarer alt andet lige til hvilken situation kunden sidder i.

    m.v.h

    #116956
    AnonymForfatter

    Aldrig kurssikrer et flekslån i øvrigt… 😉

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.