Klatgaeld.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87949
    AnonymForfatter

    Hey alle.
    Jeg har en del klatgaeld rundt omkring. ca. 120.000 Udover det har jeg et bank laan. Jeg har snakket med banken og de vil ikke tage min klatgaeld ind. Det skal lige siges at jeg har en bil, men vil ikke saelge den. Det var bankens betingelse. Jeg kan sagtens side i det som det er nu, men synes det er uoverskueligt at have laan 6 forskellige steder.

    Er der nogle herinde der kender nogle steder hvor man kan samle alt sin gaeld. Dog ikke min bankgaeld. “Kun" de 120.000.

    Jeg er IKKE registreret i RKI.

    #115964
    fk2001Forfatter

    Hvorfor vil du samle gælden på et sted? Jeg spørger kun fordi jeg ikke kan se nogen fordel i det. Din samlede gæld ændres jo ikke.

    Umiddelbart ville jeg mene at der er er bedre at have gælden spredt da du herved kan prioritere afviklingen af den gæld der har de største omkostninger.

    #115966
    AnonymForfatter

    Jamen tak for det…

    Men nu var det ikke mit spørgsmål. Det var meget præcist. Så spar mig for de gode råd, og nøjes med at svare på mit spørgsmål…

    #115994
    AnonymForfatter

    Tak moss. Det har jeg også plæderet for utallige gange.

    #116138
    AnonymForfatter

    Hej,

    Gå i udbud. Tag dig tid til at tale med flere banker. Tjek evt. netbankerne. Du har formodentligt gjort det, men vedholdenhed betaler sig. Lad vær med at gå på kompromis, gå efter den løsning du vil have. Bankerne/finansinstitut. tænker jo kun på sig selv og deres profil mv.

    Tror ikke der er nogen magisk trylleformular på den situation du beskriver.

    Kh F

    #116238
    AnonymForfatter

    Hej Moss,

    hvis du har fast ejendom, vil der være en rigtig god mulighed for at du kan sparre penge ved at samle din gæld i et tillægslån eller en Boligkredit hos et realkredit institut.

    mvh
    Rasmus

    #116240
    MichaelForfatter

    Hvis du vil have et ordentlig svar på dit spørgsmål, skulle du måske overveje at være ærlig i dit indlæg. Det er ikke særlig troværdigt med den samme gamle “Det er uoverskueligt med mange lån"-forklaring. Ydelserne på lånene kan du jo bare tilmelde PBS og så er det hele ganske overskueligt og der betales til tiden hver måned.

    Så hvad er det du ikke fortæller? Ønsker du at spare penge fordi det er højt forrentede lån? Hvad skal kriterierne for det nye lån være?

    #116242
    AnonymForfatter

    Jeg er skam helt ærlig. Jeg personligt synes det er mere overskueligt at have det et sted, med en fast ydelse og en rente… Desuden har du da ret i at de er højt forrentede.

    Men overordnet er det for at få det samlet et sted.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.