Førstegangs huskøber.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • stypinskyForfatter
    Indlæg
  • #87905
    stypinskyForfatter

    Vi er et ægtepar, der begge har fultidsindtægter. Vi er intresseret i at købe et hus. Er der nogle der kan komme med gode råd rent økonomisk, når man er førstegang huskøber?

    Alle råd er velkomne, da vi er ret på bar bund. Vi skal snart i banken og diskutere lån, og der vil det være en fordel for os, hvis vi har nogle gode argumenter med.
    På forhånd tak for hjælpen.

    #115398
    fk2001Forfatter

    Hvor stor ulejlighed har du gjort dig med at finde svar på dine spørgsmål her på debatten? Der er næsten al den information man behøver om økonomi som boligkøber.

    Konkrete spørgsmål er der mange der gerne vil svare på, men der er ingen der ønsker at starte på dette forfra når det hele står her allerede

    #115402
    stypinskyForfatter

    Vi har skam set os omkring, men ønsker blot en debat med de vigtigste hovedpunkter ang. det finansielle i en bolighandel… Og IKKE at skulle gennemgå en masse forskellige dabatindlæg!

    Yderligere var det ikke vores hensigt at få dig til at kritiserer indlægget.. Du kunne jo bare lade være med at svare på spørgsmålet 🙂

    #115404
    MichaelForfatter

    Hvis I er helt på bar bund vil jeg anbefale jer, at alliere jer med en boligadvokat, da der er mange ting I skal have belyst. Det her forum er bedst til at besvare konkrete spørgsmål. Advokaten vil også kunne hjælpe jer med at gennemgå en konkret købsaftale og evt. forhandle om pris.

    #115406
    AnonymForfatter

    Læs evt. om boligkøb hos Penge og Privatøkonomi:
    Vælg http://www.penge.dk, under punktet Bolig – her findes guide for boligkøb.

    #115444
    fk2001Forfatter

    Så må jeg jo hellere gøre skaden god igen. Ret og Råd afholder nogle køberkurser der omhandler boligkøb for førstegangskøbere. Jeg har selv deltaget og kan bekræfte at det starter (helt) fra bunden. Det er udmærket hvis man ikke ved noget om økonomi (og andre ting) i forbindelse med boligkøb. Copy/paste følgende link:
    http://www.ret-raad.dk/koeberkurser

    #115652
    AnonymForfatter
    #122610
    AnonymForfatter

    Hej…

    Mig og min kæreste købte selv hus for første gang for 1 1/2 år siden, og jeg vil sige at det vigtigste ved bolig køb, er et budgetskema, og rådighedsbeløb.. Sørg for at i har et godt rådighedsbeløb, og at i betaler det der skal betales til budgetten.. Sørg for at have alle udrejninger på plads, hurtigst muligt..
    En anden ting er, glem aldrig at alle huse har fejl og mangler, og dem skal der også være penge til.

    Håber jeg har hjulpet lidt..

    MVH. Herfra..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.