At udleje en ejerlejighed

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87806
    AnonymForfatter

    Hej allesammen.
    Jeg vil gerne spørge nogen der ved noget om udlejning af bolig.
    Må man godt leje ud til en søn der er 19 år gammel.
    Jeg har aftalt med ham at han betale kun de fællesudgifter til grundejerforening ….
    Bliver jeg beskattet af det…og hvordan er reglerne..
    fordi hvis jeg regner ud alle de udgifter …el.ejend,skat, ejend.værdi skat..repartion..så er det minus ..d.v.s ..husleje dækker ikke alt , og jeg tjener ikke noget på at leje den til min søn….og han har ikke mange penge…så..

    m.v.h

    #114038
    AnonymForfatter

    Hvis du sætter huslejen for lavt kommer skat og opkræver dig for reel husleje, giver du han ydelser i for af mindre varme m.v. bliver du også opkrævet fra skat. Der er ingen vej udenom, andet i kan aftale noget i døren inden skat lytter med.

    mvh
    BH

    #114046
    fk2001Forfatter

    Jeg kender ikke reglerne på området, men man bliver vel ikke beskattet af mere end overskudet ved udlejning???????? Så længe sønnen ikke betaler mere end hvad udgifterne er på lejligheden, så er der vel ikke nogen indtægt ved foretagnet, eller hvad?

    #114052
    AnonymForfatter

    Hej
    Min søn er lige begyndt og arbejde som postbud..og det er kun vikarjob ..han er blevet lovet fast arbejde hvis det går godt…
    Jeg tænkte på at hjælpe ham :…d.v.s…han kan flytte adressen på ejerlejlighed …Han bor nu på en kollegieværelse..og han betaler 3900,kr om måned…lejerbo er et firma der har ingen samvittighed og de skal bare tjener penge…og der er ikke en der kan gøre noget ..ikke regering eller stat…Man kan da ikke straffe et stort firma som Lejerbo!!!! :….Han fik S.U og ikke engang boligtilskud…

    Men han begyndte med at arbejde nu og fra 1 July fik han ikke hjælp eller støtte…Han arbejder kun mandag og onsdag ..Og han talte med kommune og sagde at han bare skal have støtte så han kan betale husleje….Men Kommune nægtede og sagde at man kan ikke få hjælp før man er fuldtidsansat:…..og jeg har aldrig hørt noget lignende…
    I stedet for at støtte ham …så han kan klare tilværelse til kun 1 August hvor han skal få job som fast arbejde…Men nej…

    De sparer ..og han blev meget ked af det..
    Så beslutter jeg at tilbude ham at bo på ejerlejlighed og han skal bare betale de fællesafgifter …

    jeg håber at jeg ikke får problemer med skatten….de er værre end politi….0:)
    Jeg tror at de nok forstår ….de er ikke dumme dem der arbejder der..vel!!!

    tak for jeres rådgivning..
    M.v.h

    #114790
    AnonymForfatter

    Udlejning til Børn skal altid ske på markedsvilkår.

    Ligeledes vil du som udlejer kunne fratrække dine udgifter mv.

    Området er kompliceret og kræver ofte revisor hjælp for at det bliver gjort ordenligt og du ikke får ballade med myndighederne.

    Den måde du kan hjælpe ham på er ved efterfølgende at give ham den sum penge du må give ham om året i henholdt til skat.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.