Andelsbolig

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87795
    AnonymForfatter

    Jeg er ved at købt en andelslejlighed til 1,2 og er nu igang med at finde den bedste financeringsalternativ.

    Jeg skal have financeret 10% i banken og 80% i en realkreditinstitution (10% har jeg selv). Skandiabanken skulle være blandt de bedste banke mht. renten.

    Hvilke realkreditinstitution er blandt de bedste?

    #113868
    AnonymForfatter

    Hej artorro

    Så vidt jeg ved kan du ikke finansiere din andelsbolig gennem en kreditforening. Selve andelsforeningen kan optage lån, men du som andelshaver må benytte dig af banklån.

    Det spørgsmål undre mig lidt, du anskaffer noget til 1.200.000 kr. uden at vide hvad det eventuelt koster dig!!! Så vidt jeg kan regne mig frem til har du 120.000 kr. selv, resten skal du hente i banken.

    Men held og lykke med at finde et lån til din andel, kan du få et realkreditlån vil jer meget gerne hører hvor og hvordan.

    #113876
    AnonymForfatter

    Det kan man desværre ikke – banklån med pant i andelen er eneste udvej (hvis ikke man har pengene selv)

    #113880
    AnonymForfatter

    Det var også det jeg tænkte.

    Lånene til køb af andelsbolig er blevet billigere pga at bankerne nu kan tage pant i andelsboligen. Jeg var dog kun 99% sikker på at det kun var banker der kunne låne ud.

    Men jeg finder det stadig underligt at man investere 1.200.000 kr uden at vide hvad det koster, det er i min verden en meget uklog handling.

    Et godt råd ville være enten at rådfører sig med sin bank (hvilket artorro har gjort, dog ikke godt nok) eller spørge her på mybanker, før man investere 1.200.000 kr.

    #113884
    AnonymForfatter

    Tak for nogle gode eye-openers.

    Jeg har talt med min bank og med en “worst case scenaria" som banken muligvis har skitseret (muligvis ikke), så vil min kommende lån ikke påvirke min nuværende livskvalitet. Nu vil jeg bare finde ud af hvad er “the best case".

    Men så vidt jeg har forstået, så kan jeg ikke regne med en nominel rente på mindre end 6%.

    #113896
    AnonymForfatter

    Hov….jeg mente effektiv rente

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.