Bolig lån – ny i Danmark

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • jbm19Forfatter
    Indlæg
  • #96381
    jbm19Forfatter

    Hej allesammen.
    Jeg har været lidt ude og inde af Danmark, de seneste ãr, da min mand er udenlandsk. Ny flytter vi til til DK, hvor der venter ham fast job. Spørgsmålet er: Er der nogen som har erfaring med at få boliglån når man er “ny" i Danmark? Er der nogen banker som er mere fleksible end andre?
    Med de husleje priser, kan det slet ikke svare sig at leje, så jeg håber at kunne finde en bank som vil gå med til et boliglån istedet.
    Håber at høre folks erfaringer.
    VH

    #231751
    morsdrengForfatter

    Du bør starte med at interessere dig for reglerne for erhvervelse af fast ejendom i DK for personer som ikke har fast ophold i landet. Du kan læse mere om her: http://www.civilstyrelsen.dk/da/Erhvervelse%20af%20fast%20ejendom.aspx

    Som det fremgår, spiller også spørgsmålet om lovligt opholdt i DK også ind.

    #231752
    jbm19Forfatter

    Min mand har naturligvis lovligt ophold og har fået lov, af Civilstyrelsen, at købe bolig. Det var nu heller ikke lige det mit spørgsmål handlede om.

    #231753
    testForfatter

    Tror inge; ikke rigtigt der er nogen bank der har en ny i dk bias eller der modsatte. Ansættelses længede og sikkerhed er altid en del af kredit vurderigen og her vil det at være ny i dk j9 tælle med. Omvendt har i en god udbetaling og gode jobs burde det vel være noget problem.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.