Udbetaling ved køb af ny bolig

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • lion21Forfatter
    Indlæg
  • #96380
    lion21Forfatter

    Hejsa
    Tak for et lækkert forum. Jeg har et enkelt spørgsmål omkring udbetaling til køb af nyt hus. Vi kigger pt på et hus til 1.850.000kr og har sparret 100.000kr op til indbetalingen. Så vi jo har de 5 % der kræves. Banken er nu vendt tilbage med budget. De kræver så 7 % i ub? De siger det er en tommelfinger regel de har. Da der kommer låne omkostninger og gebyrer udover prisen på huset. Så i alt kræver de 127.000kr i udbetaling i runde tal. Nogle der er bekendt med dette? Dem jeg har snakket med har aldrig hørt om dette? Jeg ved ikke meget om bank verdenen. Derfor mit spørgsmål herinde

    Mvh
    Michael

    #231739
    KrisserForfatter

    Lovgivningen er fem procent, forstået på den måde, at belåningsgraden svarer til 95 procent plus et eventuelt obligationskurstab. Det betyder, at I selv skal dække låneomkostninger og evt. pantstiftende byrder til ejerforening og lignende.

    #231777
    Ms2900Forfatter

    De kræver 5 procent i udbetaling. Derudover forventer de så at du har midler til at dække omkostninger ved hushandlen – helt naturligt og en god ide. Hvis I kun har sparet 100.000kr og bruger 27000kr på omkostninger ifm hushandlen har I jo kun 73.000kr i udbetaling – under de 5% der kræves.

    #231778
    Ms2900Forfatter

    De kræver 5 procent i udbetaling. Derudover forventer de så at du har midler til at dække omkostninger ved hushandlen – helt naturligt og en god ide. Hvis I kun har sparet 100.000kr og bruger 27000kr på omkostninger ifm hushandlen har I jo kun 73.000kr i udbetaling – under de 5% der kræves.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.