Telnisk insolvens ved Bankskifte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95217
    AnonymForfatter

    Vi er et forholdsvis ung par, der købte et hus i oktober måned gennem Finansnetbanken. Vores boliglån er gennem Finansnetbanken og vores obligationslån er jyske L30 gennem Jyske Bank som vi automatisk kommer til at overgå til idet Finansnetbanken lukker.

    Mit spørgsmål er. Jeg har hørt en fugl synge om, at Når man er teknisk insolvent er det stort set umuligt ved bankskifte, så kan Jyske Bank nægte at tage imod vores Boliglån, eller er de forpligtet til at overtage lånet?
    Jeg vil bare sikre mig, at vi ikke pludselig står og er tvunget til at sælge med Tab?

    #219836
    MichaelForfatter

    Jyske Bank overtager Finansnetbanken og alle dennes forpligtelser herunder jeres lån. Der bliver ingen problemer i den forbindelse ud over at renten muligvis kan blive ændret på jeres boliglån jf. gældende forretningsbetingelser.

    #219840
    AnonymForfatter

    Det gør mig glad at læse.. tusind tak for svar Michael

    #219844
    thsvForfatter

    Så længe I betaler ydelserne på lånet er banken sikkert tilfreds.

    Men renten kan selvfølgelig stige, ved ikke hvad I betaler nu og hvordan Jyske Banks rentesats er.

    #219846
    AnonymForfatter

    Jeg vil sige chancerne er gode for lavere rentesatser og andet lån når vi beslutter at ligge om på et tidspinkt. Tror Finansnetbanken har tænkt lidt for meget i egen interesse og ikke “rådgivet" så meget som de burde.

    Men alt er betalt og overholdt, så glad for der ikke er problemer i sigte 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.