F1 lån eller 2,5 ob

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94497
    AnonymForfatter

    Hej vi sidder i et 4 procent obligations lån med en hovedstol på 1,600000 og vil omlægge lånet. banken vil gerne at vi omlægger til et 2,5 procent obligations lån, men grundet kursen vil det koste os ca 100,000 kr,- jeg har læst at man ikke forventer at renten stiger de næste 2 år, så jeg ville hellere fortrække et F1 lån nu og afvente til kursen bliver bedre og så gå ind på en måske 3 procent obligations lån eller lave et split lån med 40/60 mellem afdragsfrit og afdrag.
    Jeg har læst at grunden til banken forslår et 2,5 procent obligations lån er blandet andet en påvirkning af en politisk beslutning om at få kunder ud af et F1 lån og ikke ud fra et økonomisk syn..
    Hvad mener i ?

    #210088
    thsvForfatter

    Det bliver alt for dyrt at ligge og konvertere lån hele tiden for blot at spare ca. 2 kurspoint.
    2½% med afdrag er næsten i en acceptabel kurs, men hvis du ikke kan lide kurstabet så gå i flekslån, jeg ville dog vælge F3 grundet kursskæring og adm.bidrag, da dette lån er lidt billigere i rente pga. dette. Giver ligeledes sikkerhed for renten i 3 år, men ingen mulighed for konvertering med kursgevinst ved stigende rente som ved et obl.lån.

    #210090
    AnonymForfatter

    Det var min rådgiver der syntes at jeg skulle konvertere lånet og nu har jeg opsagt lånet da jeg havde mulighed for at komme ud af lånet til kurs 100 1 januar 2015.( dumt måske)

    Det er måske en fin ide med et 2,5 obl.lån, det er dog afdragsfrit lån vi har talt om..

    Men det jeg tænker, det lyder godt med f3 lån, men det er jo ikke til at springe ud af, hvis kursen på et obl.lån bliver god.

    Hvad vil du anbefale

    #210298
    svvForfatter

    Hej Rene
    Jeg er journalist på Ekstra Bladet og sidder netop (weekend-vagt) og skriver på en artikel om, hvor meget man kan spare ved at konvertere sit lån.
    Jeg mangler kun en case, og har netop brug for en person, der kan fortælle om de overvejelser, de gør sig.
    Hvis du har lyst til at være med, så ring med det samme til Steen Valgreen-Voigt på 33472960. Tak.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.