Boliglån som PhD studerende

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Indlæg
  • #206300
    AnonymForfatter

    Nej, det har du helt ret i. Og selvfølgelig kan det være en løsning. Eller del af en løsning. Fr hvis vi spæder i med et lån, bliver hendes lånebehov hos krf jo det mindre. Men lige nu håber jeg, at vi får hul igennem hos enten Totalkredit eller Nordea.

    #206308
    HalliHalloForfatter

    Totalkredit og Nykredit er det ikke samme selskab?

    Man kan vil du få kontant med Totalkredit gennem en bank?

    Mit spørgsmål er nok ikke så vigtigt, det er nok vigtigere at spøgerens datter får sig en god, lille lejlighed inden hun er færdig med sit studie.

    Hvis Nordea også siger nej, så gå over i Danske Bank, de har mistet mange hundrede tusinde kunder i det sidste års tid, så mon ikke de gerne vil have nye gode kunder med potentiale ind i butikken?

    #206320
    AnonymForfatter

    Nej, mig bekendt er de to uafhængige. Vi skal til møde i Lån og spar bank som er koblet til Totalkredit. Jeg ved ikke om Danske Bank, men du har ret … Man skulle tro de var i kundenød

    #206326
    thsvForfatter

    HalliHallo er nok den mest useriøse debattør på dette forum, så pas på med at lytte til “råd" fra den kant.
    Prøv din datters egen bank, hvor de kender din datters økonomi og fremlæg et ærligt og realistisk budget, f.eks. med hjælp fra forældrene (altså jer) i resten af studietiden. Evt. som et rentefrit familielån.
    Har I en anden bank kan denne evt. også benyttes, igen er det ærlige og realistiske budget det vigtigste.

    #206328
    Mr RForfatter

    Nykredit ejer Totalkredit til jeres information.

    Der er i lang tid ikke lavet nye lån i Totalkredit pga. nogle gamle regler om at de ikke må ændre deres bidragssatser. Derfor laves alle nye lån hos Totalkredit.

    #206330
    AnonymForfatter

    Tak thsv. Vi har også tænkt os at give hende et rente- og afdragsfrit lån. Tror du vi skal lave en skriftlig aftale at have med i banken, evt dokumentation for at vi økonomisk er i stand til det – eller er det nok at hendes far, der tager med til mødet, fortæller at det kan og vil vi.

    #206332
    AnonymForfatter

    Tak for oplysningen Mr. R, det vidste jeg ikke. Men godt at vide

    #206334
    AnonymForfatter

    Men nu læser jeg lige det, du skrev igen. Har du skrevet forkert eller er det bare mig der ikke forstår : Der er i lang tid ikke lavet nye lån hos TK …….. Derfor laves alle nye lån hos TK. Hvordan hænger det sammen?

    #206342
    thsvForfatter

    Der laves ikke nye lån hos Nykredit, men via Totalkredit.
    Og obligationerne bag lånet er alle i Nykredit…

    I jeres egen bank (Nordea) kan bankrådgiveren jo se jeres økonomi, familielånet kan jo også gives som 20.000 kr til hjælp ved flytningen og 3.000 kr om måneden eller hvad I nu finder rimeligt.

    #206362
    testForfatter

    Hvis jeg helt har misforstået danske bank var deres problem at de havde alt for mange del kunder e.g. Folk der brugte deres gratis 24/7 koncept til at ha en fed netbank, gratis visa kort og adgang til landets største filial og kontant maskine net.

    Nu går de så efter hel kunder som flere af de andre stor banker. Hvilket koncept man så passer i er op til den enkelte.

    Kan ikke lige se hvor den diskusion med Nykredit og total kredit kom fra. Min kommentar var bare en henvisning til at der er forskel på hvordan de forskellige kredit givere vurdere situation.

    Jeg er enig i Thsv kommentar bortset fra at jeg bestemt mener at man altid bør tage et par af storbankerne med i sine overvejelser, inkl danske bank, jyske bank og Nordea der jo i parents alle har mulighed for at tilbyde realkredit lån.

    #206372
    thsvForfatter

    Jeg ville koncentrere mig om en bank, der kender økonomien, vi åprøvede også en anden bank i forbindelse med sønnens overtagelse af lejlighed, alt for besværligt, når de formelle krav til rådighedsbeløb ikke er opfyldt. I egen bank var vi derimod kendte ansigter og bankrådgiveren kunne jo se den fornuftige økonomi vi har haft siden skiftet til Nordea…

    #206378
    Mr RForfatter

    Mariih

    Totalkredit og Nykredit er samme firma

    Sådan som jeg har forstået det så ønsker de muligheden for at justere på bidragssatsen og derfor vælger de at lave nye lån i Nykredit.

    Totalkredit har uden held flere gange søgt om at ændre på bidragssatsen.

    Det er noget juridisk halløj.

    Du må spørge i Totalkredit/Nykredit hvis du vil have en bedre forklaring :=)

    #206380
    AnonymForfatter

    Tak for gode indlæg. I morgen tirsdag går datteren til møde i egen bank + en mere – sammen med sin far. Hun har lavet et meget fint og detaljeret og realistisk budget. Så vi håber …

    #206426
    AnonymForfatter

    Så fik hun grønt lys for at låne i Nordea. Mødet hos Lån og Spar Bank blev aflyst pga bankrøveri – dog ikke imens hun var der 🙂 Tak for hjælp. Vi lukker tråden her og er glade

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.