Kræver udlejer inden køb af bolig

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #201616
    LeocatForfatter

    Tidsbegrænsningen skyldes at hvis huset havner på tvangsauktion, så får banken mere for huset end hvis det skulle sælges med uopsigelig lejer. Nogle banker er mere fleksible end andre og ikke alle stiller lige store krav så forhør dig omkring.

    Et hus modsat en lejlighed har så mange ting som udlejer skal sørge for som tag, have, kloak, loft etc. En lejer som ikke lufter ud tilstrækkelig, renser tagrender etc. vil skade huset og i sidste ende ramme dig som udlejer hårdt.

    Jeg har selv købt for at leje ud og har et realkreditlån. Heldigvis har jeg ikke taget store lån, og kan snart indfri det. Lige nu er priserne og renten fornuftig til køb og udlejning men det varer ikke længe før det ikke kan betale sig.

    #201618
    HalliHalloForfatter

    Topskattemanden skrev således: “Du skal nok se det som at banken ikke forstaar din forretning, du ser jo ogsaa bankmanden Michael, afvise at udlejning kan give overskud, uden overhovedet at kende dit koncept."

    Nej, jeg tror ikke Michael er bankmand og i øvrigt har ikke opfattelse at der nogensinde er en eneste bankmand, der har givet sit besyv med herinde.

    Svarene bærer i hvert fald ikke præg af det, og mange af de spørgsmål der stilles her er der mange bankfolk, der end aldrig har fået stillet, da mange af svarede siger sig selv.

    Nærværende spørgsmål er også stilles herinde mange, mange gange, og enhver kan jo købe sig en ejendom til udlejning, hvis økonomien tillader det. Og skal man låne udover 80% af ejendommens værdi bør man holde fingrede væk fra at lege bolighaj.

    #201630
    NultopskatForfatter

    Sikke fornuftige raad fra en bistandsklient, hvor har du dog den erfaring fra..?

    Lad mig oplysse dig om skat her i Schweitz, jeg betaler 16 % og det gör jeg med gläde.. Topskat her er for folk der tjener millioner, franc vel at märke.
    Min indkomst i DK er ikke stor nok til at udlöse andet end bundskat, Saa ser du navnet paser fint.

    #201638
    HalliHalloForfatter

    Der er desværre mange skøre kugler herinde, men at hævde at bo i et land, hvor man end ikke kan stave til sit nye lands navn, se, den tror jeg nu ikke på.

    Men efterhånden bor tilsyneladende ret så mange brugere i udlandet, som f.eks JET45 alias Carls Jul m.fl. Han hævder at bor i Grækenland eller var det pludselig Tyskland.

    Jeg flytter snart til Monte Carlo, hvor skatten er 0, det er da noget bedre en betale 16% eller er nogle fælder jeg har overset?

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.