Kreditvurdering af hus.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93746
    AnonymForfatter

    Hej.

    Spørgsmål: Er der muligt at gøre noget ved en alt for lav kreditvurdering af nyt hus ?
    Kan man klage over kreditvurdering og hvis man kan, hvor klager man så ?

    Håber der herinde findes en som kan hjælpe med svar eller hvor jeg evt. kan henvende mig.

    Jeg har netop bygget nyt hus/renoveret helt fra bunden.
    Jeg har efterfølgende fået vurderet huset så lavt at det kun kan dække knap halvdelen af udgifterne, hvorefter jeg har været tvunget til meget dyrt banklån.

    ALLE som jeg har snakket med ( og det er mange ) bankfolk,egendomsmæglere og advokater siger det er helt ude i hampen den vurdering jeg har fået og som jeg kan få kredit ud fra.

    Kreditforeningen begrunder det med at huset ligger i “udkants" Danmark.

    Håber der herinde er nogle som kan give mig et lille håb om hvordan man får en fornuftig og relevant vurdering af sit hus.

    M.v.h.
    Keeje

    #199166
    testForfatter

    i realiteden kan du kun henvende dig i et at kridit insituet og se om de har en anden vurdering.

    BRF, Nykredit, RD, Nordea er umidelbart kandidater.

    Der er helt klart en maks pris på et hus når man kommer bare lidt fra alfarvejen. At man i dag kan øge en vurdering af et hus ved købspris plus materialer er langt fra sikkert. Hvis ingen har sagt det til dig før har du enten ikke lyttet eller ikke modtaget ordenlig rådgivning.

    jeg under mig over at ingen af dem du har talt med efter vurdering har omtalt det.

    men som sagt. Se om du kan få en bedre vurdering et andet sted. klage kan du kun til hvorherre.

    #199174
    HalliHalloForfatter

    Det undrer også mig at du spørger, når du har talt med så mange eksperter på området.

    Men der er desværre ikke noget steder du kan klage over lånevurderingen, da hvert enkelt institut bestemmer hvad de vil låne ud på en given ejendom.

    #199178
    AnonymForfatter

    Hej Test.
    Tak for din kommentar.
    Jeg var klar over priserne i området. havde også fået rådgivning og alt var gennemgået inden vi gik igang.
    Problemet er at første vurdering fra RKD blev ændret væsentligt i negativ retning. Har snakket med Bankfolk, advokat og alle de andre Kreditforeninger. De siger det er helt ude i hampen den vurdering som RDK har givet os. Problemet er bare nu at ingen vil give mig et højre lån uden at overtage alle vores forpligtigelser. Det vil man så heller ikke da jeg er blevet “Teknisk insolvent" grundet den at for lave vurdering.

    Den lave vurdering har i den grad stavnsbundet mig til RDK og jeg kan ikke gøre en skid.

    Ja, så du har nok ret…. kan kun bede til vorherre.

    #199180
    AnonymForfatter

    Tak for indlæg.

    Havde et lille håb inden jeg skrev indlægget.
    Det som piner mig voldsomt er hvor stor magt realkredit har. De kan sætte folk og deres økonomi helt ud på kanten, uden der er realistisk belæg for dette.
    Jeg kan heldigvis betale mine regninger, men absurt nå man tænker på hvordan det kunne se ud.

    #199194
    testForfatter

    Danny så er et jo tomme ord BRF også videre kommer med. Hvis de vitterligt ville gi de en højre vurdering kunne de bare gøre det.

    jeg fik på et tidspunkt låne tilbud fra RD og BRF. RD ville låne mig ca 20% mere e.g. de vurderede mit hus højre.

    #199200
    MichaelForfatter

    Den er voldsom svær den her for huspriserne på landet er ekstremt under pres i øjeblikket. Kreditforeningerne vil i mange tilfælde ikke belåne de maksimale 80% og i særlige tilfælde vil de ikke låne overhovedet.

    Så hvad kan man gøre?? Reelt ingenting ud over at have en meget stor kontantbeholdning inden man går i gang med et byggeri på landet (gerne 50% af hele projektets pris).

    Dit hus kan være nok så flot og have kostet måske 2,5-3 mio at opføre, men hvis der ikke er købere til et hus i den prisklasse i området så er huset jo ikke det værd.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.