Nye på boligmarkedet – hjælp til finansiering.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • ArmaniMOForfatter
    Indlæg
  • #93144
    ArmaniMOForfatter

    Hej!

    VI er på ny på boligmarkedet, og er i gang med at finde ud af, hvilken finansieringsløsning passer bedst til os.
    Vi er selvfølgeligt interesserede i, at betale så lidt som muligt i forskellige renter, og diverse andre omkostninger.

    Vila, som vi har tænkt os at handle koster 3.100.000. VI har 200.000 kr. i udbetaling, og resterende beløb skal finansieres via boliglån, samt realkreditlån.
    Som udgangspunkt vil jeg mene at det meste økonomiske vil være at få indfriet boliglånet hurtigst muligt, grunden rente.

    Derfor går tanker på at tagne en afdragsfrit flekslån, de første årrækker, og fuld fokus på afbetaling af boliglånet. Boliglånet vil vi kunne afbetale på 2½-3 år. Hvor efter selve realkreditlånene vil have fokus.
    Vi har ingen andre lån, eller skyldige beløb. VI har planer om at investere i en bolig i udlandet på et senere tidspunkt, men måden vi skal finansiere dette på er endnu ikke taget stilling til.

    Hvilket boliglån, og realkreditlån vil passe bedst til vores situation? I må gerne komme med en anbefaling på en pengeinstitut og realkreditinstitut.

    Håber at i kan komme med nogen forslag til vores problematik.

    På forhånd tak.

    #193146
    pppedeForfatter

    Jeg ville gøre følgende:

    1-lags belåning (fx RD) 80% f3/f5 afdragsfrit
    Boliglån afvikles over maksimalt 5 år.

    Bummelum.

    Det forudsætter måske et skift til Danske Bank, men to-lags-belåningen er jo også pain-in-the-ass.

    Alternativet er Nordea.

    #193180
    peter holm larsenForfatter

    Jeg er enig med “ppede" i lånesætningen – hvis ikke I ønsker at kaste jer ud i et fastforrentet lån – og et boliglån som kan fungere som en kassekredit – som du løbende kan sætte ind på og hæve på.

    Jeg ville nok selv høre Danske Bank, Nordea og BRF Kredit om priser.

    Hvis jeres plan er at afdrage boliglånet på ca. 500 tkr. over 2,5 – 3 år – svarer det til ca. 200 kr. i afdrag pr. år. I kunne evt. overveje hvis i ønsker at forsætte dette tempo, at optage et 20 årigt lån i stedet.

    #193186
    AnonymForfatter

    Jeg vil helt klart anbefale jer at tage et fastforrentet lån af følgende grunde:

    1) Lån med afdrag har lavere bidragssats end lån uden afdrag.

    2) Renten er historisk lav, så lav, at den lange 30-årige boligrente ligger under den 1-årige flexrente.

    3) På et eller andet tidspunkt vil renten stige kraftigt i forhold til det nuværende lave niveau. Igen kan sige om det sker om 1,3 eller måske 5 år, men når det sker kan I høste en forholdsvis stor kursgevinst på lånet.

    #193350
    peter holm larsenForfatter

    Renten på den 30 årige boligrente ligger da ikke under den 1 årige flex rente – men enig ved et fastforrente lån er der stor mulighed for at realisere en kursgevisnt hvis renten stiger.

    #193374
    AnonymForfatter

    Den ligger under den gennemsnitlige flexrente historisk set. Det er det, der er min pointe.

    #193376
    Mr RForfatter

    Det er også en mulighed at få 3% fast rente med afdragsfrihed i 10 år, her er kursen dog bare ikke lige så attraktiv som på 3% med afdrag.

    Der plejer at være ca 1 kurspoint til forskel mellem afdragsfrihed og med afdrag.

    Jeg ville helt sikkert vælge fast rente på mit lån da jeg tror at 3%30 år er en enestående mulighed for at få en fast lav rente og at man den vej er fremtidssikret.

    #193760
    KimPForfatter

    Søg rådgivning omkring valg af linetyper. En bank/kreditforening kan give en bedre anbefaling udfra jeres budget og økonomi.
    Med hensyn til valg af kreditforening har BRF vundet et par tests pga. Deres billige banklån, men hør evt selv de forskellige eller prøv mybankers beregner.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.