Risiko ved investering

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87974
    AnonymForfatter

    Scenario:
    optagelse af lån på 4 mill. evt i YEN(2,5%) – hvilket vil give mulighed for at investere 2,5 mill. i Evt. Tyrkiske/andre papirer med afkast på 15-20% projektet er tiltænkt en 5-7 års periode.

    Jeg stiller mit hus som sikkerhed for lånet, dette er pt. vurderet til 5 mill.

    Dette vil give et aggresivt afkast – vil nogen give sit besyv med omkring risikoén ved dette eller andre elementer som skal overvejes ?

    #116232
    MichaelForfatter

    Der er næppe nogen garanti for et afkast på 15-20%, så du spiller reelt hasard med din bolig – noget man aldrig bør gøre, men det er jo op til dig selv.

    En gylden regel: Investering skal ske for frie midler man kan “tåle" at tabe.

    #116234
    AnonymForfatter

    Hej,

    Tak for dit svar…
    nej Garantierne er der jo aldrig – heldigvis er jeg sluppet godt fra et lignende projekt – så man får jo lyst igen. Midlerne betragter jeg som frie, da de bare står og glaner i mursten og jeg vil være i stand til at forrente 4 mill. på en alm. 30 årig obl.

    Jeg frygter mest “uroen" / Valuta kursen i øjeblikket.

    Hellere ondt i maven i 10 år end at kede sig i 20 år. !!!!!!!!!!!!!!!!

    #116258
    NultopskatForfatter

    Interessant ide, men, men, men

    1) Når du går i valuta lån med 4 mill, så vælg f.. h.. mindst 2 valutaer.

    2) Ligesom du skal sprede lånevalutaerne skal du også sprede placeringerne. Hvis du kun vil satse på valuta/Obligationer så overvej New Zealand + Brasilien også

    3) Når din horisont er 30 år bør du også placere noget i aktier.

    4) Der er altså en grund til at renten er 17,5 % på Tyrkiske obligationer ! Når markedet forventer en stabil TRY de næste 6 mdr. er det fordi, den har fået grundigt tæsk i forbindelse med finanskrisen. Ligesom JPY gik fra 4,40 til 4,98 og tilbage til nu 4,56 i dansk regning.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.