Vedr. Kolonihave

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Alice17Forfatter
    Indlæg
  • #96044
    Alice17Forfatter

    Jeg har noget gæld og står i RKI
    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få det samlet.
    Jeg har en kolonihave uden gæld og tænker om nogen kender et sted hvor man kan låne i den.
    Har spurgt min bank som godt kan se det fornuftigvis det, men de må ikke pga. RKI
    Nogen forslag

    #229050
    MichaelForfatter

    Hvis du stadig misligholder gælden vil du uundgåeligt blive indkaldt i fogedretten og så vil kreditorerne kræve kolonihavehuset solgt på tvangsauktion medmindre du gør det frivilligt. Eneste holdbare råd er derfor at sælge huset nu.

    Der er absolut ingen lånemuligheder med en RKI registrering

    #229056
    thsvForfatter

    Lidt unuanceret svar fra Michael.

    Så længe der betales på gælden er der jo ikke problemer.
    At sammenlægge gælden er ikke nødvendigvis den eneste vej og muligvis heller ikke det billigste da det medfører yderligere omkostninger.

    Jeg ville lægge et fornuftigt budget og så se om der er reelt er råd til at have kolonihaven (husk alle omk. ved denne) og så kontakte kreditorerne, måske der kan opnås en mere fornuftig aftale med dem.
    Vejen ud af RKI og gælden er at afdrage på den gæld med højest rente først, da dette begrænser fremtidig rentetilskrivning mest muligt.

    Hvor stor er gælden og til hvilken rentesats?
    Hvad er ærdien af kolonihaven?
    Hvordan ser det daglige budget ud?

    #229058
    morsdrengForfatter

    Når spørgeren oplyser at denne er registreret hos RKI, betales der utvivlsomt IKKE på en del af gælden.

    Når der er misligholdt gæld kan det undre, at kreditorerne ikke allerede har foretaget udlæg i kolonihavehuset. Men spørgeren har måske ikke været i fogedretten og/eller “glemt" at oplyse, at han besidder et udlægsegnet aktiv – kolonihavehuset?

    En af grundene som afholder kreditorer fra at låne ud til personer med dårlig økonomi eller uafklarede gældsforhold er netop “faren for udlæg" og en eventuel efterfølgende tvangsauktion.

    Hvis der ikke allerede er foretaget udlæg i kolonihavehuset er det næppe en god ide at kontakte kreditorerne og henlede deres opmærk-somhed på dette aktiv, idet det kan udløse en “konkurrence" blandt kreditorerne om at være den første til at foretage udlæg.

    Få betalt din gæld herunder også den som er registreret hos RKI. Hvis dette ikke er muligt fordi du også har udgifter til kolonihavehuset, bør du sælge huset og bruge salgsprovenuet til at få en permanent ordning med dine kreditorer.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.