Finansiering af andelsbolig – bør et bankskifte overvejes ?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Kat-girlForfatter
    Indlæg
  • #87646
    Kat-girlForfatter

    Hej,

    Håber nogen kan komme med nogle fornuftige input til dette, for jeg er som ny andelsbolig ejer lidt “bewildered".

    Jeg har fået finansieret købet af min andel i Nordea med et Nordea Prioritet,Andel på 80 % af andelsprisen til 6,35 % nominel rente og de resterende 20 % af andelsprisen på Andelsboliglån 7,75 % nominel rente i begge tilfælde variable renter og kører pt ikke med afdragsfrihed, selvom det er en mulighed på Prioriteten. Efter Nordeas forklaring er det ikke muligt at finansiere samtlige 100 % af værdien til samme rente, og samtidig ikke muligt at lave afdragsfrihed på lånet på 20%.

    Mine spørgsmål lyder nu:

    1: Kan det virkelig være rigtigt, at det ikke er muligt at få afdragsfrihed på hele beløbet, og at der skal betales 2 forskellige rentesatser ? Eller er det bare Nordea, som opererer med dette ?

    2: Vil det mente muligt for mig at finansiere andelen mere rentabelt et andet sted ? – I så fald modtages forslag til andre banker gerne…

    På forhånd tak for hjælpen

    Mvh Kat

    1: Kan det virkelig være

    #111532
    AnonymForfatter

    Det er Nordeas egne regler.

    I Københavns Andelskasse kan du lave et samlet lån.
    Rentesatserne starter på 5,5%, og du har mulighed for at få en fast rente i 5 år, samt afdragsfrihed så længe du ønsker det.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.