Konsekvenser for realkredit ved bankskifte

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94685
    AnonymForfatter

    Jeg er netop i forbindelse med et boligkøb blevet Danske Bank og dermed også Realkredit DK-kunde.

    Jeg har hørt rygter om at et bankskifte (hvor man kun flytter bankforretning og ikke RK) væk fra en bank med tilknytning til dit realkredit institut (Som f.eks RKD/DB koncernen) kan anspore dem til at “straffe" dig ved at hæve bidragsatser. Jeg er med på at jeg har opnået en “samlerabat"ved optagelse af Realkreditlånet som fordelskunde i DB, men jeg har ikke fundet noget info om at det vil påvirke mine bidrag og andre gebyrer i RKD negativt hvis jeg flytter væk fra Danske Bank – er der hold i rygterne? er det normal praksis og må de overhovedet indføre “strafgebyrer" på den måde?

    På forhånd tak for svar!

    #212320
    thsvForfatter

    Aldrig hørt om forskellige adm.bidrag for samme belåningsgrad.

    Ved positivt at DB giver meget dårlige renter, selv til deres kunder gennem 20-30 år, hvis de ikke er helkunder med pension og forsikring mm. i koncernen. Jeg har kendskab til flere par med andelslån i andele i DB til 8% eller mere i rente.

    RD kræver altså ikke at man er kunde i DB og man kan låne direkte i selskabet selv som kunde i en anden bank.

    #218236
    AnonymForfatter

    Jeg vil lån kontant penge

    #218244
    HalliHalloForfatter

    Omer Sezer,tænk at sig at oprette sig og skrive “Jeg vil lån kontant penge"

    Man ser den slags mærkelige indlæg i tide og utide og må nødvendigvis være samme person………

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.