Dårlige erfaringer med bankskifte

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87467
    AnonymForfatter

    Nu har jeg af forskellige årsager, skiftet bank to gange det sidste år.

    Det er flot, når bankerne reklamerer med “gratis bankskifte".

    Virkeligheden er en anden.

    Januar 2006 skiftede jeg fra Ringkjøbing Landbobank til Vestjysk Bank. Jeg har aldrig modtaget de endelige opgørelser fra Ringkjøbing Landbobank, så jeg kan ikke se, hvad de har trukket af diverse gebyrer, inden pengene blev flyttet fra den ene bank, til den anden. Jeg kan blot konstatere, at beløbene (især på pensionen) var noget mindre.

    Nu har jeg så lige skiftet fra Vestjysk Bank og de har da i det mindste sendt mig opgørelserne. Og det lader til, at bankerne er klar over, at det er pensionerne, de skal gøre deres indhug i.

    På trods af, at vi kun er blot små 20 dage inde i det nye år, og jeg lige har afregnet depotgebyr pr. 31/12-2006, så får jeg lige en omgang depotgebyr mere. I 7-800,- kr. klassen! Udokumenteret vel og mærket. Blot en post med teksten “Depotgebyr".

    Hertil kommer standard gebyret for flytning på 250-300,- kr.

    Og dem dækker den bank naturligvis ikke, på trods af lovningen om “gratis bankskifte".

    Jeg er så træt af de banker…..

    Thomas Nielsen, Ribe

    #109210
    AnonymForfatter

    Hej Thomas,

    Jeg har været inde og kigge lidt på de 2 bankers hjemmesider, og jeg kan ikke se hvor de reklamerer med “gratis bankskifte" – hvor har du set det?

    I øvrigt skal den slags markedsføring tit forstås som at det er gratis at skifte TIL pågældende bank – ikke FRA den… selvom det jo burde være logik

    #109232
    AnonymForfatter

    Hej Torben,

    det er jo netop det, der er min pointe. Jeg tænker ikke på de to konkrete banker. (selv om tilbudet fra dem lød på et “omkostningsfrit skifte")

    Men på en af de banker, der reklamerer med “gratis bankskifte".

    Skifter du fra en af de to, jeg har nævnt, bliver det i hvert fald ikke gratis…….

    Det kan godt være, at omkostningen ikke kommer fra den bank, du skifter til og at du mener, at det er logik.

    Gratis er det i hvert fald ikke!

    Mvh.
    Thomas Nielsen

    #109240
    AnonymForfatter

    jeg mener at logikken ligger i at ingen banker vil tage et “opstartsgebyr" fra nye kunder som skifter til pågældende bank.

    bare for at være sikker på du ikke misforstod mig 😉

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.