Muligt bankskifte

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93302
    AnonymForfatter

    Hej forum,

    Min kæreste og jeg overvejer bankskifte for at se om vi kan spare lidt gryn på renten.

    Vi har begge stabile job, en samlet og en samlet bruttoløn på årligt 664.000. Vi har et rådighedsbeløb på 15.200 Kr. efter alle faste udgifter. ( 2 voksne uden børn )

    Vi har et rækkehus fra 99 tæt ved vandet/havnemiljø Ca. 40 km fra Kbh. Købt i okt. 11 for 1.975.000 Kr. Derudover har vi en bil fra 2010 som realistisk kan sælges for Kr 100.000 hvis det endelig skulle være. Vi er ikke afhængige af den, men den er dejlig at have.

    Vi har følgende lån/kreditter

    Totalkredit 3,5 % fast rente med afdrag restgæld 1.580.000 Kr.
    Boligkredit med max på Kr. 450.000 nuværende træk udgør Kr. 370.
    Vi solgte en andelslejlighed med tab på Ca. Kr. 85.000 i forbindelse med huskøbet.

    Som merforretning har vi et mindre depot af frie midler værdi Ca. Kr. 50.000 der bliver ikke handlet så tit.

    Forsikringer gennem Privatsikring, som visse banker samarbejder med og den vej kan få provision.

    Ingen private pensioner, da dette er styret gennem vores arbejdsgivere.

    Om os.
    29 og 27 år
    Ingen klat gæld
    god økonomi
    aldrig overtræk
    “gør det selv kunder" netbank.
    Begge A-kasse, plus at jeg har en decideret lønsikring som supplerer min A-kasse med 80 % af min løn ved ufrivilig arbejdsløshed de første 12 måneder.

    Hvad bør min rente være på min/vores boligkredit ?

    #189528
    AnonymForfatter

    Det skal lige siges at de Kr. 85.000 fra tabet af lejligheden er inkl. i nuværende boligkredit.

    Så samlet gæld udgør 1.580.000 + 370.000 = 1.950.000

    #189532
    thsvForfatter

    I har valgt det forkerte realkreditlån!
    I skulle have valgt afdragsfrit RK-lån istedet for, så afdragene på bankgælden maksimeres, også selvom kursen er lidt dårligere og adm.bidrag højere.
    Derved vil I spare mindst 100.000 kr netto de næste 10 år.

    Hos Nordea ville jeres rente være 6,7%, hvis de vil have jer som kunder.

    Jeres gæld er lidt voldsom i forhold til indkomsten, men ikke urimelig.
    Rådighedsbeløbet peger dog på, at I er fornuftige kunder.

    #189556
    AnonymForfatter

    Hej thsv

    Tak for dit svar.

    Vi valgte vores realkreditlån udfra at vi gerne ville have en fast ydelse og gerne se at lånet blev mindre.

    Jeg kan godt se din pointe i at vælge et afdragsfrit lån også høvle af på boligkreditten. Vi har siden oktober sidste år barberet kreditten fra max til de 370.000 ( 80.000 ) og forsætter dette mønster.

    Vi kan godt lide tanken om en kredit frem for et lån, da vi så kan have en buffer op til max, men samtidig “kun" betale renter af det egentlige træk.

    Men en god point du kom med, men forventer at boligkreditten går i nul indenfor 5-6 år.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.