Bankskifte fra Danske bank til Nordea

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • MinimyForfatter
    Indlæg
  • #93253
    MinimyForfatter

    Hej!
    Jeg står og overvejer at skifte bank til Nordea da jeg ikke føler jeg får god rådgivning i danske bank.
    Da jeg er ung (22år) og aldrig har skifte bank, har jeg nogle spørgsmål.
    – Jeg har på nuværende tidspunkt en Danske indlån på 36.000 kroner, vil den kunne blive flyttet med over eller hvordan foregår det?
    -Ringer man bare til den nye bank også foretager de alt for en?

    Håber nogle kan besvare min spørgsmål.

    #188728
    AnonymForfatter

    Minimy :

    Ja, eller mailer til dem. Men tag lige at se på nogle andre banker og sparekasser også inden du beslutter hvor du vil være kunde.
    Det lille lån skulle du kun få mange steder. Men få da bankerne til at sælge den til dig til en lav rente. Brug siden her så kan du se renterne, de tilbyder. Så kan du vælge en 3 – 4 stykker ud og få tilbud fra. Men husk nu at tjække alle deres gebyr inden du vælger, for der er sparekasser der er helt gebyrfri og de er at fortrække, også selv om lånet er 1% højere. Både nodea og danske bank kan du ikke undgå gebyr.

    #188730
    AnonymForfatter

    Ups : Din opsparing kan du let flytte over i anden bank. Hvor du kan få ca. 1% i rente.
    Der er flere mulige sparekasser der er oplagt til det. bl. Helgenæs sparekasse, og sparekassen for nr. nebel og omegn. De kræver ikke engang at du skal være helkunde mv.

    #188736
    thsvForfatter

    http://www.nordea.dk/Privat/Priser/40503.html

    Priserne og renterne for check-in (18-28 år) kan du se i ovennævnte link.
    0,5% i rente på lønkonto og 1% på opsparingskonto.
    Intet årligt gebyr for netbank og Visa/dankort, ligesom girokort bliver gratis, hvis du tilmelder dig “gratis hverdag".

    #188740
    AnonymForfatter

    Dragsholmsparekasse.dk

    Har også nogle gode vilkår og renter.

    #188768
    HalliHalloForfatter

    Det undrer mig at en 22-årig mand ikke kan finde ud at flytte pengeinstitut uden at skulle spørge om råd. Og du ville selvfølgelig også væk fra Danske Bank, når alle andre herinde vil det…………..

    #188846
    Carsten (39)Forfatter

    jeg kan ikke anbefale at skifte over til Nordea, da rådgivningen er blevet dårligere indenfor det sidste års tid. Jeg søger nu andre banker, for at komme væk for Nordea.

    #188848
    AnonymForfatter

    På hvilken måde oplever du konkret, at rådgivningen er blevet dårligere?

    #188910
    AnonymForfatter

    Jeg har haft Nordea gennem mere end 10 år, og har altid fået en god service.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.