Bankskifte til Vestjysk Bank

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93206
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Skal bruge noget hjælp.

    Har pt. Danske Bank men har i forbindelse med Kontant fået tilbud fra andre banker. Heriblandt Vestjysk Bank.

    Tilbuddet vi har fået er fint, en rentenedsættelse som vil forkort løbetid på 2 lån.

    Så langt så godt.

    Nu kommer det så frem at “butikken" ikke er så godt kørende.

    Er der nogle der kan komme med nogle gode råd i denne forbindelse?. Det skal siges vi ikke har indlån for over 750.000 kr. i tilfælde af bankkrak.

    Er lidt på bar bund her.

    mvh
    PEter.

    #188102
    HalliHalloForfatter

    Peter Andersen: Hvad er det du eksakt ønsker oplysninger om?

    Det kører jo heller ikke for godt i Danske Bank, så om du har den ene eller anden bank er jo ligesom lige fedt.

    Jeg har selv både Danske Bank og Finansbanken, og begge er på fallittens rand, men jeg agter da ikke af den grund at flytte bankforbindelser, hvorfor dog?

    Du bedes i øvrigt venligst uddybe dit spørgsmål lidt mere.

    #188108
    AnonymForfatter

    Er det variable renter, kan du risikere at Vestjysk Bank snart hæver renten fordi de mangler penge, og så er låneomlægning måske for dyr. Men er det fast forrentet lån, så burde du kunne skifte med relativt tryghed.

    #188112
    AnonymForfatter

    Vi er godt i gang med forhandlingerne med Vestjysk Bank for et evt. skifte fra Nordea. Vores aktuelle engagement hos Nordea er følgende (afrundet):

    Nordea Kredit: 2.400.000 (F1 – afdragsfri)
    Nordea Prioritet: 600.000
    Forbrugslån: 400.000
    Billån over 20% udb.: 190.000
    Lønkonto: (plus ca 40-60.000)

    Samlede renteudgifter: 75.000 p.a.

    Vestjysk Bank har indtil videre tilbudt at overtage ovenstående med et reduceret renteudgiftsoplæg på 20% p.a. ved at foretage en (opjusteret) vurdering af vores bolig, og omplaceret en del af de dyrere lån under realkreditlånet.

    Vi forholder os fortsat afventende i de kommende dage ift. bankens aktuelle udvikling/afvikling 😉

    #188116
    AnonymForfatter

    HalliHallo:

    Min bekymring er hvad det kan have af betydning at skifte til Vestjysk Bank med alle de ting der kommer frem (Det var selvfølgelig ret underforstået i mit første indlæg, at man havde læst / hørt om den seneste udvikling omkring Vestjysk Bank – det beklager jeg).

    Man begynder at drage paraller med Amagerbanken og ærligt talt har jeg ingen ide om hvad det kan betyde for mig som privat kunde. Nuvel jeg kan få rentestigninger, da da vi har et boliglån og et banklån, som begge har variable renter. Men det kan jeg så skrive under på, at det kan man så også i Danske Bank :O).

    Danbase:

    Må jeg spørge hvilke overvejelser i gør jer før i beslutter jer for om i flytter jeres bankforretninger?

    Mvh
    Peter.

    #188118
    AnonymForfatter

    Hej Peter,

    Det er nok et spørgsmål om temperament. Jeg personligt gad ikke et evt. bøvl med dem ved et evt. krak. Jeg ved ikke om andre har erfaringer med krakkede banker, og om man får forsinkelser i at flytte evt. bankforretninger over i en anden bank – trods bankgarantier.
    Men jeg selv skelner meget til risikovurderingen 2011, og så vælger jeg bank ud fra dette.

    http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/CA1B6AB1-7680-4681-B6E8-8DAA7F8E35A7/3836158/Risikovurdering_2011.pdf

    #188120
    AnonymForfatter

    Vi er bare på udkig efter en bedre/optimeret bankløsning ift. den nuværende bankforretning med Nordea. Udover noget igangværende med Vestjysk Bank, ser vi os også frem til at få tilbud fra PenSam.

    #188132
    thsvForfatter

    Jeres renteudgifter kan reduceres en del ved at udnytte prioriteten bedre og få en kassekredit på kontoen med daglige betalinger, så I ikke har ca. 50.000 stående til 0 i rente.
    Og endnu højere rente opnås, hvis vi afdrager mere på forbrugslånet.

    Kontroller f.eks. Jyske Totalkontoprincip for at forstå den fulde fordel ved et prioritetslån.

    Jeres rentesatser må jo være:
    Prioritet 6,7%
    Forbrugslån 10,25% (ligesom kassekredit)
    Billån 7,75%

    Så gælder om at nedbringe forbrugslånet først, og først siden prioritetslånet.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.