Bankskifte fra Nordea

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92766
    AnonymForfatter

    Min kæreste og jeg er igang med at skifte fra Nordea til Jyske Bank, men nu på 6. uge er vores engagement fra Nordea endnu ikke flyttet til Jyske Bank.
    Jeg har haft kontakt med Nordea flere gange og får hver gang den samme forklaring, at de er igang med flytningen og de gør det så hurtigt de kan.
    Nu er vi ved at være rigtig godt trætte af at skulle vente på at det sker. Er der nogen der ved, hvad man kan gøre for at det kommer til at ske i snarlig fremtid.

    Mvh
    Søren

    #180284
    MichaelForfatter

    Desværre en almindelig problematik. Mange banker sylter ganske enkelt den slags opgaver og det er bare ikke iorden. En flytning tager i de fleste tilfælde kun ganske kort tid. Til en anden gang vil jeg anbefale:

    1) Opret de nødvendige konti i den anden bank
    2) Overfør selv alle pengene via netbanken
    3) Opsig alle BS-aftaler i den gamle bank via netbanken og opret dem selv i den nye

    Værdipapirdepoter, lån og pensionsopsparing kan man ikke selv flytte dog. I din nuværende situation kan du ikke gøre andet end at rykke, men prøv at rykke hos Jyske i stedet.

    #180288
    HalliHalloForfatter

    Det var da det dårligste råd jeg længe har set herinde, idet man selvfølgelig bør bede den nye bank om at få overført betalingsmodtagerne direkte uden først at af- og tilmelde.

    Ellers kan man være uheldig at nogle kreditorer begynder at udsende opkrævninger med høje gebyrer til følge, f.eks tager teleselskaber rask væk gebyr, hvis ikke man er tilmeldt PBS.

    Og når banken kan gøre det direkte og sikkert ved tryk på en knap eller 2, så ville jeg da til enhver tid anbefale dette.

    #180290
    AnonymForfatter

    Vi har gjort mange af de ting.

    1) vi har oprettet de nødvendige kontier i Jyske Bank
    2) de fleste penge er opført
    3) Jyske Bank har hentet PBS aftalerne over til dem.

    Men nu vil vi bare gerne have det hele over, så vi kan få et overblik over økonomien og efterhånden synes at det har taget rigelig tid.

    #180292
    MichaelForfatter

    Endnu engang glimrer HalliHallo med total uvidenhed.

    At slette og oprette en betalingsaftale sker præcis ligeså hurtigt som når banken gør det! Og eftersom Nordea tydeligvis sylter overførslen er dette en effektiv måde selv at få tingene klaret på. Hvis man sørger for at flytte aftalerne kort efter at seneste regning er betalt er der absolut INGEN problemer med den metode.

    #180294
    HalliHalloForfatter

    Michael, jeg vil opfordre til at debatten herinde føres i en nogenlunde sober tone.

    Om PBS har ændret sin praksis eller ej, så ville jeg da under ingen omstændigheder selv af- og tilmelde mine PBS-Betalinger, når den nye bank kan gøre det for mig.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.