Bankskift eller ikke bankskift?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92658
    AnonymForfatter

    Vi har følgende:

    Indtægter: ca 900000
    Udbetaling efter skat: 53000/MÅNED

    Lån:
    Realkredit: 2,3 mil (F1, afdragsfrihed i 10 år med en rente på 1,13%)
    Boliglån (prioritet): 400000 (afvikles med løbetid på 10 år, med en rente på 6%)
    Forbrugslån (til finansiering af boligkøb): 600000 (også løbtid på 10 år – renten er på 9,3%)

    Derudover: billån på 220000 med 7% i rente

    INGEN ANDRE GÆLDSFORLIGTELSER eller depoter.

    PT. er vi kunder i Nordea.

    Er der nogen, der har et umiddelbart bud på en bedre løsning end ovennævnte?
    Hvad koster det ved evt. opnåelse af anden finansieringssammensætning?
    Må vi høre fra jer herinde!

    #178764
    OBSForfatter

    Umiddelbart læser jeg dine oplysninger som at I ikke har noget friværdi i huset hvorfor jeg ikke tror på at der vil være mulighed for en anden og bedre sammensætning af lån. Rentesatserne lyder i mine ører heller ikke helt urimelige da I ikke har en specielt lav gældsfaktor (forholdet mellem indkomst og gæld). Jeg går ud fra at alle lånene er etableret i Nordea?

    #178768
    MichaelForfatter

    Det kan jeg heller ikke se skulle kunne gøres meget bedre andetssteds. Faktisk er jeres renter i den lave ende set i relation til indkomst og gæld.

    Hvorfor har I et forbrugslån til boligkøb?

    #178770
    thsvForfatter

    1) F1-lånet er dyrere end du beskriver det, da der osse betales adm.bidrag som er tæt på 0,8% efterhånden ved 0-80% i Nordea Kredit.
    2) indstil afdragene på prioritetslånet, bør løbe i 30 år ialt.
    3) koncentrer afdragene på det dyre forbrugslån, som er samme rente som min kassekredit (ossse Nordea), jeg dog ikke benytter.

    Næste bilkøb bør I finansiere via boligprioriteten så I undgår nye lånegebyrer.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.