Bankskifte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92068
    AnonymForfatter

    Hej allesammen…

    Jeg prøver lige at se om der er nogle herinde der har lidt gode råd.

    Jeg står i den situation at jeg lige er flyttet til Esbjerg, og den bank jeg har er en mindre lokalbank, som ikke har nogen afdeling i nærheden. Tværtimod.

    Jeg er pt studerende og har kun min SU, og et lån i banken fra tidligere på omkring 120.000 kr. Mit spørgsmål er så om det overhovedet er muligt at skifte bank når jeg har mit lån, og om de overhovedet er interesseret i mig som kunde?

    #170490
    AnonymForfatter

    Umiddelbart nej.

    Hvorfor? Se det fra en banks synspunkt. Du har en indtægt der hedder ca. 5000 efter skat om måneden og en gæld på 120.000,-.

    Hvor meget har du lige råd til at afdrage om måneden? Ikke ret meget.

    Desuden har du intet at stille i sikkerhed for lånet.

    #170492
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar… Var også min tanke at det jo ikke er nogen god forretning for banken. Som det ser ud lige nu så afdrager jeg med 2700i måneden, og det er via SU lån, som ca går lige op med afdraget.
    Grunden til et evt bankskifte er at min nuværende bank er meget “lokal" og nu jeg er flyttet pænt langt derfra har de foreslået at skifte bank.

    #170558
    HJLForfatter

    Svaret fra banken afhænger nok mest af alt af hvor lang tid der er til du er færdig med at studere og hvad du er færdig som.

    Er det ikke ligegyldtigt at din bank er lokal? Jeg kommer personligt ALDRIG i vores bank med mindre de siger at det er strængt nødvendigt hvilket er ALDRIG.

    Du har vel en netbank og et dankort?