Bankskifte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92068
    AnonymForfatter

    Hej allesammen…

    Jeg prøver lige at se om der er nogle herinde der har lidt gode råd.

    Jeg står i den situation at jeg lige er flyttet til Esbjerg, og den bank jeg har er en mindre lokalbank, som ikke har nogen afdeling i nærheden. Tværtimod.

    Jeg er pt studerende og har kun min SU, og et lån i banken fra tidligere på omkring 120.000 kr. Mit spørgsmål er så om det overhovedet er muligt at skifte bank når jeg har mit lån, og om de overhovedet er interesseret i mig som kunde?

    #170490
    AnonymForfatter

    Umiddelbart nej.

    Hvorfor? Se det fra en banks synspunkt. Du har en indtægt der hedder ca. 5000 efter skat om måneden og en gæld på 120.000,-.

    Hvor meget har du lige råd til at afdrage om måneden? Ikke ret meget.

    Desuden har du intet at stille i sikkerhed for lånet.

    #170492
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar… Var også min tanke at det jo ikke er nogen god forretning for banken. Som det ser ud lige nu så afdrager jeg med 2700i måneden, og det er via SU lån, som ca går lige op med afdraget.
    Grunden til et evt bankskifte er at min nuværende bank er meget “lokal" og nu jeg er flyttet pænt langt derfra har de foreslået at skifte bank.

    #170558
    HJLForfatter

    Svaret fra banken afhænger nok mest af alt af hvor lang tid der er til du er færdig med at studere og hvad du er færdig som.

    Er det ikke ligegyldtigt at din bank er lokal? Jeg kommer personligt ALDRIG i vores bank med mindre de siger at det er strængt nødvendigt hvilket er ALDRIG.

    Du har vel en netbank og et dankort?

    I øvrigt er der ikke nogen der siger at du nødvendigvis skal skifte bank 100% du kan jo bibeholde din ønkonto i nuværende bank og så blot oprette en ekstra konto til dine daglidags transaktioner i en af de store landsdækkende banker. Så overfører du blot et fast beløb til dine daglige indkøbb og vupti så er det igen nemt at få fadt på kontanter.

    At banken anbefaler dig at skifte bank lyder meget underligt i mine øre, hvorfor bruge tid på at skramme kunder væk? det virker som om de ikke ønsker dig som kunde. Men dem om det snart er du færdiguddannet og så står der nok mange banker i kø for at få dig som kunde 🙂

    Mvh HJL

    #170566
    AnonymForfatter

    Hvis jeg har læst det hele rigtigt, så kan du godt glemme alt om at skifte bank.

    Hvis du pt benytter dig af SU lån til at betale af på et andet lån, så har du jo i forvejen ikke et rådighedsbeløb som kan hænge sammen.

    At det så ikke er en dårlig idé er jo så det næste skridt da SU lån jo er umådeligt billige når du er færdig med at studere.

    Jeg ville nok bare glemme det generelt set, og så overveje et bankskifte når du reelt set får brug for din bank igen, ved evt. huskøb eller lign.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.