Gebyr ved bankskifte?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91473
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg er i dag EIK kunde og faktisk tilfreds så er ikke desperat for at skifte da jeg godt vil se tiden lidt an.

    Jeg har et priotetslån på ca 90.000kr ved EIK og hvis jeg flytter bank skal dette jo flyttes med. skal jeg så til at betale gebyr på at oprette lånet på ny når jeg skifter bank eller er bankerne generalt villige til at droppe det gebyr når de får en ny kunde i stalden?

    ville være lidt surt at skulle betale 2000kr engang til i gebyr for det samme lån.

    #161012
    testForfatter

    90.000 ELLER 900.000? spørgsmålet er jo om du kan blive godkendt til det i den nye bank.

    Der er nok ikke andet for ind at du taler med danske bank, nordea og et par af de andre. Du vil komme til at opleve at dine rente stiger såvidt jeg kan forstå det er de aftale med EIK ikke længere noget værd.

    #161014
    AnonymForfatter

    90.000kr og jeg er ikke et sekund i tvivl om jeg bliver godkendt til det.

    Spørgsmålet lød om jeg skal betale oprettelsegebyret for lånet i den nye bank, eller om man kan slippe for det.

    #161016
    AnonymForfatter

    Du skal betale et overflyttelses gebyr, hvormeget kan du se i de enkelte bankers prislister på nettet ellers du må igang med at ringe rundt, eller gå tiggergang, men
    regn med at skulle betale gebyr !

    #161092
    AnonymForfatter

    Hvis jeg var kunde i Eik Bank kunde med en god økonomi, så ville jeg slå helt koldt vand i blodet.

    Det der vil ske nu er følgende, tror jeg:

    1. Eik Bank på Færøerne vil blive rekonstrueret i en eller anden form, da banken står for 50% af udlånet på færøerne og dermed har samme markedsandel som Danske Bank og Nordea har i Danmark til sammen.

    2. Eik Bank Danmark vil blive splittet op i atomer.

    A) Privatkundedelen vil blive solgt samlet til sydbank eller en anden køber, så som Nykredit Bank, Sydbank eller en anden køber. Alle lånene vil blive overflyttet gebyrfrit til køberbanken uden I skal gøre noget som helst.

    B) Erhvervsudlånene kan ikke flyttes – de gode kunder skal selv sørge for at skifte bank. De dårlige ejendomskunder vil blive afviklet over en årrække.

    #161112
    thsvForfatter

    Vores flyt til Nordea kostede kun 1.400 kr i tinglysning til staten, vi slap for oprettelsesgebyret på de 3.800 kr.

    Nordea det naturlige valg, da jeg osse har et realkreditlån der og min pensionsopsparing fra firmaet.

    Og Nordea tilbyder samme rente til alle kunder, hvor renten skal forhandles hos f.eks. Danske og Jyske bank for at opnå den lavest mulige rente.

    DB lå på en højere rente end Eiks 3,1%, da jeg forespurgte hos dem, og har dog været kunde i Bikuben og Danske Bank fra barns ben. Husker stadig den lille metalsparebøsse fra Bikuben.

    #161124
    AnonymForfatter

    Hej

    Skulle du ikke betale for en besigtigelse af DanBolig?

    Jeg kan også huske den lille grønne metalbøsse med den savtakkede lukning.

    #161126
    thsvForfatter

    Ingen besigtigelse, men osse kun et lån på 30% af den off. vurdering.

    Huset blev heller ikke besigtiget af Skandiabanken ved handlen tilbage i 2005, men der var jo kendskab til handelsprisen, som jo var over 3 gange det lånte beløb.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.