Bankskifte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91218
    AnonymForfatter

    Min kæreste og jeg går i øjeblikket og tænker over at slå vores økonomi sammen. Hun har Handelsbanken og jeg har Danske Bank. Vi har de sidste 8 år haft adskilt økonomi, men føler at tiden er moden til at slå det hele sammen. I den forbindelse har vi været i nogle forskellige banker for at høre hvad de kan tilbyde, og er kommet frem til at vi enten vil skifte til Jyske Bank, Arbejdernes Landsbank eller Nordea. Dem vi har fravalgt, er Danske Bank, Handelsbanken og Amagerbanken… Vi søger en bank som er personlig og som vi kan føle os godt tilpas i, de næste mange år.

    Det er lidt af en jungle med de mange banker, og det er især svært når man føler sig super godt modtaget i 3 forskellige banker 🙂

    Hvad har I af positive og negative erfaringer med Jyske Bank, Arbejdernes Landsbank og Nordea? Her tænker jeg på generel rådgivning, boligkøb/renter og systemer til privatøkonomi.

    På forhånd tak

    #157176
    AnonymForfatter

    Jeg har 40 års erfaring med Nordea – og 10 års erfaring med Handelsbanken.
    Det er gode banker – men forskellige.

    #157212
    thsvForfatter

    Er glad for Nordea, hvor vi har 2 boliglån.

    Nordeas Boligkøbsprioritet er klart det bedste lån, hvis man skal finansiere sin ejerbolig over de 80%, da man så får samme rente (pt. 4,75%) på sit indestående, som man betaler til banken. Ligesom på en kassekredit.

    Vi har dog ikke modtaget meget rådgivning, da realkreditlånet egentligt bare skulle overtages (finansieret handel).

    #157214
    AnonymForfatter

    Hvis I ser Tv-reklamer, så kan man få et boliglån/prioritet i Jyske Bank til 2,25%.
    Det budskab fangede mig – og jeg gik efterfølgende ind på JB`s hjemmeside – men da jeg læste, at renten er afhængig af kundeforholdet med JB – så er det kun de få kunder, der opnår 2,25 bunden – og kun de få kunder, der der opnår højden på renteskalaen.

    Altså – hvad kan man regne med. Nothing…..
    Jeg sparer selv op til JB-aktier til mine børnebørn – for her tjenes der altid penge.
    Jeg er ikke kunde i JB.

    #157216
    AnonymForfatter

    Kan kun anbefale Danske Bank. Jeg har selv indhentet tilbud fra Nordea, fordi mange herinde sagde de var billigere – det var de altså ikke i vores tilfælde. Vi har en solid økonomi med et rådighedsbeløb på 25.000 og en gældsfaktor på 2,5.

    Vores prioritet er i Danske Bank på 2,0% – klart bedre end Nordea og alle de andre.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.