BankSkifte, ja tak! – forslag til nyt pengeinstitut ønskes

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90772
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg har været kunde i AmagerBanken i en menneskealder, og kender også banken indefra som tidligere aktionær (jo, jeg trak mig ud i tide med et smil på læberne). Derfor ser jeg med stor bekymring på alle turerne omkring banken og nogle uregelmæssigheder, jeg har været ude for den seneste måned – fx. har jeg ikke kunnet gennemføre internet-køb med mit VISA-kort, selv om jeg er god for omkring 100.000 kr. og i øvrigt er helt gældfri. Men det er AmagerBanken jo ikke, så det er måske bankens dårlige kreditværdighed jeg rammes af, når jeg forsøger at købe en net-vare i Tyskland eller i Sverige med mit VISA-kort?

    De seneste par år er jeg blevet udsat for jævnlig udskiftning af såkaldt bankrådgiver, og særligt den nuværende, der i efteråret 2009 skolefrøken-agtigt indkaldte mig til et møde, er meget agressiv i sine kontakter til mig for at få etableret nogle engagementer og sat spræt på mine penge. For nylig har jeg venligt meddelt hende, både telefonisk og per mail, og jeg ikke vil kontaktes telefonisk; men at jeg selv kontakter banken, når jeg har et ærinde.

    Jeg har faktisk aldrig oplevet god rådgivning i banken og har altid forsøgt at styre udenom den uopfordrede “rådgivning" for at undgå at komme på afveje – fx. at låne penge til investering. Men alligevel har det været en svær beslutning at begynde at finde et andet pengeinstitut.

    Hos AmagerBanken har jeg:

    1. Lonkonto med lav rente;
    2. Opsparingskonto på særlige vilkår med lav rente – 84,37 kr. i tilskrivne rente på ca. 75.000 kr. på et helt år. Ja, grin bare…
    3. Kapitalpensionskonto, både med aktie- og kontantbeholdning, som også har lav rente.
    4. Investeringskonto til gennemførelse af køb/salg af aktier m.m.

    Er der nogen der har et forslag til et pengeinstitut, der særligt har etikken i orden? Jeg er indstillet på, at jeg også en gang imellem skal købe en vare, som banken har på hylden; men jeg vil ikke kvæles i uopfordret “rådgivning" hele tiden og føle mig som en dårlig kunde, fordi jeg ikke har nogen engagementer.

    Jeg synes ikke, at jeg bliver klogere af diverse sammenligninger jeg kan foretage på MyBanker. Så jeg venter spændt på at høre om forskellige pengeinstitutter, også de dårlige.

    På forhånd tak! Gunnar

    #151120
    AnonymForfatter

    Jammen, så kender vi jo Amagerbanken igen.

    Deres kreativitet angående at franarre kunderne penge, som de forsøger at få kunderne til at investere i værdiløse Amagerbank aktier eller obligationer, kender simpelthen ingen grænser.

    Råd fra Amagerbanken er vejen til personlig ruin!

    Om 12-24 måneder eksisterer Amagerbanken kun som et filial under Finansiel Stabilitet A/S (det statslige afviklingsselskab).

    Hvilken bank skal du vælge spørger du så?

    Jeg vil sige at du skal ligge tre kriterier til grund for dit bankvalg.
    a) Banken skal være nogenlunde billig.
    b) Banken skal yde en fornuftig rådgivning.
    c) Banken skal være solid, dvs. der skal være tale om en A-rated bank.

    Jeg vil foreslå du vælger Danske Bank, Nordea Bank Danmark, Sydbank, Nykredit Bank eller Handelsbanken. Det er gode solide banker alle sammen. Alle er A-ratede!

    Jyske Bank mener jeg simpelthen er for dyr!

    Personligt foretrækker jeg Danske Bank, men det er lidt smag og behag hvilken bank man foretrækker!

    #151122
    AnonymForfatter

    Øh næh desværre. Jeg kan ikke anbefale nogen bank eller banker. Det er vist et løb, der er kørt.
    Vi må væbne os med tålmodighed, og se om ikke der på et tidspunkt åbner forretningerformer, der kan være alternativ til de eksisterende banker. Allerhelst under en eller anden form for statslig regi.

    Det kan godt være staten ikke er god til at drive bankvirsomhed, men det var og er bankerne sandelig heller ikke, det ved vi da i hvert fald med sikkerhed nu (heller ikke Danske bank).

    #151124
    AnonymForfatter

    Hej

    Nu arbejder jeg selv i Jyske Bank, så er jo farvet. Jeg vil mene vi sagens kan matche prisen på de andre banker der nævnes. Men det kommer jo an på det samlede.

    f.eks starter boliglån ved 5 % i rente

    Jeg synes du skal besøge et par steder og få et bud på vilkår, Synes du skal spille med helt åbne kort om hvad du har brug, så kan banken vurdere ud fra det og du slipper forhåbenligt for at blive kontaktet i tide og utide.

    #151126
    AnonymForfatter

    Jeg er ret sikker på at du/I ikke kan matche Danske Banks 24-7 kassekredit til 7,45% i rente.

    Kassekreditten ydes uden sikkerhed og uden oprettelsesgebyrer! Derudover får man i tilknytning til kontoen et VisaDankort, Mastercard og Amexkort – ligeledes uden årsgebyrer og oprettelsesgebyrer.

    Kan du matche det?

    #151128
    AnonymForfatter

    Ja, i starter boliglånt ved 5%, men ved hvilken rente slutter I, og hvad er den gennemsnitlige rente en “normalkunde" opnår ?

    Det interessante er jo ikke hvor langt renten principielt kan gå ned for 1 kunde ud af 100.000 kunder.

    Det interessante er hvad en gennemsnitskunde som jeg med god økonomi og et forholdsvis stort rådighedsbeløb pr måned (uden anden gæld) kan få et boliglån til med sikkerhed i de yderste 80-100% af huset?

    Jyske Bank er jo berømt og berygtet for at have fuldstændigt vanvittige renteintervaller, fra alt mellem 0%-1000% i årlig rente (okay sat lidt på spidsen). Men dette tal er fuldstændigt ikke-informativt og meningsløst!

    Det interessante er hvilken rente en normal god kunde kan få, og ikke mindst hvilke andre dyre forsikringer og aktieprodukter kunden skal købe for at opnå den billige rente?

    #151130
    AnonymForfatter

    *GGGG*

    Nu skal tråden jo ikke handle om hvem der har den største*GG*

    Men jo den kan vi faktisk godt

    hvis man er under 24 år så hedder renten 6,25% og ellers hedder den fra 7 %. Men det kommer jo an på det samlede engagement. Så ja nogle gange kan vi være billigere andre gange vil vi nok være dyre.

    Netop derfor jeg råder spørger til at få et bud på sit engagement.

    Jeg synes dog ikke det er fair at sige at jyske bank er dyr, men jo, rådgivning koster jo selfølglig så det er næsten altid billigere i en internetbank

    #151132
    AnonymForfatter

    Så du mener altså at en virksomhed som Nordea, der i KRISETIDER har et resultat på ca 800 mio EURO efter 3. kvartal, ikke kan drive en BANK…??? Det må du lige forklare !!!

    Egenkapitalens forrentning i samme periode var 11,7%. Ville du ikke være tilfreds med at få dine penge forrentet tilsvarende… Og så endda i dårlige tider..

    Nu er jeg ikke ekspert i at analysere bankregnskaber, men ovenstående taler vidst for sig selv…

    #151134
    AnonymForfatter

    Ja vi køre med rentespænd og det gør det jo lidt sværere

    Jeg vil sige, at en meget stor del ligger i den lave del, Dette ud fra min egen erfaring og ikke noget jeg kan sætte tal på. Men hvis du har en god økonomi så kan du sagens komme ned i den lavere del af spændet. men skal vi ikke stoppe den her? spørger har slet ikke noget lån.

    #151136
    AnonymForfatter

    Ja – hvis man kan få det!
    Vi blev tilbud en “gearing" til boligkøb i Jyske Bank på ca. 2.
    Det kunne vi jo intet få for.
    Vi har så via en anden bank købt hus til en gearing på 2.45

    #151138
    AnonymForfatter

    @tomadeira

    Nu er det nok værd at bemærke at de såkaldte KRISETIDER er skabt af netop bankerne.

    Men selv mafiaen(ikke at der nødvendigvis er forskel) er jo misundelige på de forretningsbetingelser banker lever med.
    Men fortæl mig da endelig hvilke værdier Nordea har skabt for vort samfund??? For jeg kan ikke komme i tanke om noget som helst. Hvis folk bare kunne låne penge direkte(og dermed langt billigere) derfra hvor pengene kommer, så var meget jo sparet. Og så behøvede ingen Nordea overhovedet.

    #151142
    AnonymForfatter

    Mange ligger i den lave ende… Hvad er dog det for en kommentar?

    Sjændent har man, undskyld mit fransk, hørt noget så dumt og intetsigende!

    Hvad er så den lave ende på jeres vilde renteinterval på et forbrugslån, som vel p.t. ligger på noget der ligner 7-18%

    10% ligger i den nederste tredjedel og må vel så karakteriseres som værende i den lave ende, men det er stadig langt mere, end jeg betaler i min bank, Danske Bank!

    Mybanker har gang på gang påvist, at jeres renter er blandt landets højeste og at I er en af landets mindst konkurrencedygtige banker, når det gælder prisen på visse kategorier af banklån!

    #151144
    AnonymForfatter

    Når man går ind og kigger på gebyrgribben jyske banks hjemmeside, så slår det lige i øjnene, at renten på en kassekredit uden sikkerhed er.

    7,00% – 14,00%

    Kassekreditten er modsat Danske Bank ikke gratis at oprette, men koster 600 kr. i gebyr + 1% af hovedstolen.

    Dvs. hvis jeg skulle oprette den 24-7 kassekredit, som jeg har fået gebyrfrit i Danske Bank, så skulle jeg betale 600 + 1% x 75.000 = 1.350 kr.

    Derudover har jeg en grim mistanke om at jeg ikke kunne opnå min nuværende rente på
    7,45%, når først jeg siger at jeg ikke gider købe dyre forsikringer og handle mine værdipapirer via. Jyske Bank.

    #151146
    AnonymForfatter

    Okay, så prøver jeg igen, hvis du har en god økonomi ligger du i den lave ende, jo mere usikker din økonomi er jo højere rente betaler du.

    Nu har jeg jo erfaring med hvor i rentespændet vores kunder ligger og udtaler mig på baggrund deraf.Du kan jo kun gætte dig til hvordan fordelingen er.

    Det kan godt være du ikke kan få det billigere hos os, det kan også være du kan. Men det finder man kun ud af ved at få et tilbud.

    Vi bliver jo netop dyre på f. eks mybanker fordi vi har et stort spænd, men du/ I kan ikke se hvordan fordelingen er.

    Derfor er der kun en måde at finde ud af om vi er dyre , og det er ved at få et tilbud.

    så rolig nu, jeg siger ikke vi altid er billigere end Danske Bank for det vil jo være forskelligt fra sag til sag.

    Men når vi snakker bank, ville jeg da altid få en konkret tilbud. Så helt fint hvis du har fået et tilbud og vi er dyre end Danske så har du jo valgt rigtig. Det betyder dog ikke at det samme gælder alle andre.

    #151148
    AnonymForfatter

    igen få et tilbud og bedøm ud fra det, jeg oplever ikke jeg har problemmer med at lave tilbud der kan slå andre banker.

    Nogle gange er andre billiger og sådan er spillet.

    Synes du skulle komme ind og få en kop kaffe, måske du ville blive overrasket

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.