Bankskifte

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87093
    AnonymForfatter

    Kan jeg skifte min lønkonto til en ny bank og lade mit lån tilbage i den gamle bank være uden at de brokker sig over det, da jeg ikke er sikker på at den nye bank vil ivertage mit lån og derfor tør jeg ikke rigtigt at spørge lige nu?

    #105820
    AnonymForfatter

    Hej

    Du må komme med flere detaljer , ellers så er det ikke nemt at svare dig.
    Banken skal jo have nogen oplysninger og de vil sgu kun have kunder der tjener meget og bruger alle deres penge på unødvendige ting så de må have en kassekredit og divers 10% lån fra banken.

    #105822
    MichaelForfatter

    Sikke dog en gang vrøvl. Alle har en lovsikret ret til en lønkonto i enhver bank.

    #105824
    AnonymForfatter

    Ofte er det en ‘forudsætning’ for at få et lån at man er ‘helkunde’ eller i al fald har lønkonto i samme bank. Banken kan naturligvis ikke konstatere om du opretter fx en kapital-pension i en anden bank, men de kan se hvis der pludselig ikke indgår penge på din lønkonto.

    Jeg ved ikke – i gamle dage kunne banken ofte godt opsige et lån ‘før tid’, selvom alle afdrag blev betalt til tiden. Gælder det stadigvæk? Du må nok læse alt det med småt i din låneaftale eller spørge i banken.

    Det der med “tør ikke" er uholdbart. Og iøvrigt ubegrundet. Hvis din nye bank kan give dig et bedre tilbud på overtagelse af lånet, så husk at det er *dig* betaler renter til banken og *banken* der bør sige tak hvis du vil flytte dit lån.
    Prøv at tage en åben og ærlig snak med din ‘nye’ bank først. Spørg også til etableringsomkostninger.

    Og iøvrigt er en kassekredit til 10% bedre end et lån til 10% plus en lønkonto til 0,125%

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.