dårligt bankskifte

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90050
    AnonymForfatter

    Vi har skiftet bank..Fra Danske bank til Nordea. Vi havde et andelslån i Danske bank til 7,5 %…Vi afdragede nærmest ikke på vores lån. vores lån er nu delt op i to i Nordea. 1 på de 80% og et på 20%.Det store har vi fået til en rente på 5,5 MEN det er afdragtsfrit indtil vi er færdige med at afdrage på det lille hvor renten er 7,5%. jeg synes ikke jeg kan se den store fordel ved vores bankskifte. Samtidg synes jeg det er ret usikkert at renten på de 5,5% åbenbart ikke er fast…Synes ellers Nordeas lånetilbud lød så godt- ja indtil jeg fik læst det med småt…

    #140226
    thsvForfatter

    Lad os isge at jeres lån er på 600.000 hhv. 150.000 kr.
    I sparer så 12.000 kr årligt i renter, eller 8.000 kr efter skat.
    Så kan I jo får afdraget det lille lån hurtigere.
    Og jeg er sikker på, at jeres rente i Danske Bank var ligeså variabel, og den var jo for øvrigt højere.
    Så hvad er det helt nøjagtigt, at du er utilfreds med?

    #140230
    AnonymForfatter

    Ok jeg kan godt se vores skifte var ok så…vores lille lån er på 125.000 og det store er på 395.000kr….Jeg tror at min bekymring mest er at de 5,5% i rente på det store lån ikke er fast:-(…

    #140242
    thsvForfatter

    Vær hellere glad for, at Nordea har fået dine øjne op for den variable rente.
    Og som jeg skrev, var din rente hos Danske Bank garanteret osse variabel.

    Håber du har fået lånet som en prioritet, så jeres indestående på løn/budgetkonto modregnes.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.