Bankskift – stort gebyr?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89107
    AnonymForfatter

    Hej, jeg er ny herinde og søger et råd 🙂

    Jeg har for nyligt skiftet bank grundet jeg mente min bankrådgiver var uprofessionel. Jeg skiftede fra Sparekassen Sjælland til Nordea.

    Jeg havde 4 konti hos Spks, hvilket jeg nu kan se de har krævet 525,- pr. stk. for at opgøre. Er dette ikke lidt meget??? Min nye bank mener det er helt ekstremt, og jeg burde klage. Jeg kan godt forstå der er gebyrer, men ligefrem 4x…

    Det skal lige siges, at alle 4 konti havde jeg ikke brug for – de var oprettet af min bankrådgiver, og jeg kan nu se det var spild og jeg har aldrig brugt andre end den ene. Det er en længere historie og er umiddelbart bl.a. der derfor jeg skiftede … 😉

    #130232
    AnonymForfatter

    Man skal altid åbne de nødvendige konti i den nye bank, og selv lukke de gamle, således der ikke sker en egentlig overflytning.

    Derved risikerer man ikke gebyr.

    #130236
    AnonymForfatter

    Jeg tror følgende er ‘normalt’:
    Almindelige konti (dem hvor du selv kan hæve hele saldoen lige efter en rentetilskrivning) koster ikke noget at overføre til anden bank – hvis det kostede noget og du havde tænkt dig om, så ville du nemlig ikke vælge at overføre dem.
    ‘Særlige konti’, fx pensionskonti, koster et par hundrede kroner at overføre – dog ialt max xxx pr kundeforhold. Jeg har dog hørt om større beløb før.
    Alle overførsler kan du forhandle dig til at lade den nye bank betale.

    Det første der falder en ind er, at du nok selv har opført dig dumt ved ikke at tage prisen op før du ‘bestiller ydelsen’.

    Det første du bør gøre nu er at henvende dig til den gamle bank og bede dem genoverveje gebyret. Derefter bør du spørge din nye bank om de vil betale. Sidst – hvis du finder det besværet værd – klag til pengeinstitutankenævnet over urimelige gebyrer.

    Men væsentligst: Husk det til næste gang du køber noget! Og husk at du sagtens kan have flere banker.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.